WordPress este unul dintre cele mai populare CMS-uri, fiind folosit de peste 60 de milioane de site-uri. 20% dintre site-urile de top de pe internet au la bază platforma WordPress. Cu ajutorul plugin-urilor i se pot adăuga funcționalități avansate chiar și de persoanele care nu știu programare web. Să vedem cele mai populare plugin-uri care adaugă site-urilor implementările avansate de Google Analytics:
Google Analytics for WordPress
Este unul dintre cele mai vechi și mai puternice plung-uri de GA avansat. Are opțiuni precum locul din cod în care să pună codul de GAnalytics, variabile customizate după mai multe criterii predefinite, tracking click-uri pe link-uri externe, tracking subdomenii și domenii multiple, AdSense, RSS Feed, motoare de căutare suplimentare și alte opțiuni populare de customizare pentru Google Analytics.
Variabilele customizate ajută la segmentarea articolelor după autor, după categorie, după tag-uri (nu foarte bine), după anul publicării etc.
Pentru utilizatorii care dețin cunoștințe avansate, vine și cu opțiuni ca găzduirea scriptului ga.js local sau folosirea _setAllowLinker și _setAllowHash.
Minusuruile acestui plugin sunt puține: nu are încă suport pentru analytics remarketing și nu permite personalizarea numelor trimise spre GA (de exemplu, cum vor arăta link-urile externe în rapoartele Events).
Google Analyticator
Este un alt plugin care oferă opțiuni avansate pentru Google Analytics. Se remarcă prin instalarea foarte simplă. Din contul de analytics știe să aleagă singur profilul potrivit, după numele domeniului pe care a fost instalat. Suportă analytics remarketing, personalizări la event tracking (vezi foto) și adăugarea de cod suplimentar.
Are mai multe lipsuri, cel mai important fiind lipsa suportului pentru variabile customizate. Aș spune că face mai puține lucruri, dar le face bine.
Deși poate părea o completare la primul plugin, nu le folosiți împreună! Fiecare dintre acestea are propria instalare de Google Analytics. Mai mult de un plugin care instalează GA activ în același timp înseamnă date alterate, așa că alegeți-l pe cel mai potrivit.
NK Google Analytics
Este un plugin care suportă Google Analytics clasic, analytics remarketing și universal analytics, precum și alte mici customizări ca ignorarea utilizatorilor logați. Cam aici se opresc lucrurile oferite de acest plugin. Îl văd util doar pentru utilizatorii începători, care nu reușesc să adauge singuri codul de analytics în tema WordPress. În directorul de plugin-uri vețti găsi foarte multe care fac cam același lucru, destul de populare și notate pozitiv.
Simple Google Analytics
După cum îi spune și numele, este un plugin simplu cu câteva opțiuni în plus față de cel de mai sus: viteza site-ului, tracking subdomenii și link-uri externe. Acestea sunt toate opțiunile lui:
Web Ninja Google Analytics
Numele său a creat așteptări mari, dar este un alt plugin care are toate opțiunile disponibile în mai puțin de un ecran:
Link-urile externe și download-urile sunt cele mai interesante opțiuni de tracking oferite de acest plugin. Nu este tocmai un plugin la nivel ninja.
WP Google Analytics
Un plugin simplu dar cu niște opțiuni puternice pe care nu le-am mai văzut la altele, precum opțiuni să își setezi singuri variabilele customizate (e drept, limitate) și tracking pentru pagini de eroare sau căutări interne. Nu lipsesc clasicele link-uri externe sau ignorare utilizatori logați. De încercat dacă vreți un plugin rapid de setat și fără să îi lipsească cele mai utile funcționalități din orice plugin și chiar având câteva în plus.
Google Analytics Tracking For Forms
Adaugă informațiile din surse trafic (sursă/modalitate/campanie/keyword/conținut/segment) în formularele trimise (de exemplu cu nume și email). SImplifică pentru începători ceea ce ar putea vedea direct în rapoartele Google Analytics. Mă așteptam la mai mult de la acest plugin, mai ales că are și o versiune plătită.
Form Analytics plugin
De data aceasta un plugin adevărat de măsurat interacțiunea utilizatorilor cu formularele web cu ajutorul event tracking-ului. Transmite informațiile: pagina, acțiunea (exemple: completat, bifat, trimis), numele câmpului din formular și timpul petrecut acolo (în secunde). Necesită JQuery pentru a funcționa.
Form Analytics este un plugin care vă poate ajuta să strângeți informații prețioase dacă folosiți WordPress la obținerea de lead-uri.
Scroll reach tracking in Google Analytics
Un alt plugin util. Folosește JQuery și event tracking pentru a măsura cât din pagină vad vizitatorii. Împarte pagina în păți de câte 10% și de câte ori se mai afișează câte una trimite un event către Google Analytics. Este soluția gratuită la instrumente care măsoara același lucru.
Demographic data in Google Analytics
Din nou un nume care promitea mult. Practic, simplifică instalarea de UserReport în WordPress. UserReport este un serviciu care folosește variabilele customizate pentru a trimite la Google Analytics date demografice despre utilizatori. Datele le obține dintr-un formular în care vizitatorii site-ului sunt întrebați despre acestea, împreună cu alte întrebări (de exemplu feedback).
WP Google Analytics Events
După cum îi spune și numele, este un plugin special pentru event tracking.
Spre deosebire de alte plugin-uri din care poți alege câteva events presetate, acesta permite definirea de evenimente customizate, după cum se poate vedea în imaginea de mai sus. L-aș folosi în completarea unui plugin dintre cele prezentate în prima parte a articolului.
3 Comments