Un bun analist pentru mediul online are nevoie de mai mult decât cunoștințe de web analytics. Sarcinile lui nu se rezumă la creat rapoarte și la oferit suport de Google Analytics pentru colegii de firmă. Treaba unui web analyst / digital analyst este să ofere consultanță care poate schimba semnificativ abordarea online a clienților. Este un deziderat ambițios. Ce calități trebuie să aibă persoana potrivită acestui job?

cards

Research

Cunoștințe cel puțin de bază din statistică, predicții, probabilități, identificat pattern-uri, separat datele utile de cele care bruiază, modele comportamentale sau corelații sunt lucruri care ajută în analiza datelor, inclusiv în organizații care au echipă de research. E trist când auzim de persoane care se ocupă de web analytics, dar nu știu să calculeze o deviație standard sau o rată de răspândire. Nu este nevoie de un statistician care doar livrează cifre, ci de o persoană cu gândire analitică, o persoană care să poată prelucra datele pentru a ajunge la insight-uri valoroase.

Un analist trebuie să aibă abilitatea de a extrage informațiile potrivite, la momentul potrivit, din sursele potrivite.

Curiozitate

Ar trebui să fie obligatorie pentru orice job în marketing online, pentru că este un domeniu în continuă schimbare. Trebuie să cunoști mediul pe care în care lucrezi și să fii mereu la curent cu ultimele noutăți, chiar dăcă asta îți va lua din timpul liber (sigur o va face!). Asta nu se rezumă la analytics, dar și la lucruri precum SEM, social, mobile etc.

Nu este suficient să ai cunoștințe despre online și despre analiza datelor dacă nu le folosești, dacă nu încerci din proprie inițiativă chiar dacă știi că de multe ori rezultatul nu va fi pe măsura efortului. Este important să încerci și să greșești, să vrei să îmbunătățești mereu, să ai privești cu un ochi critic pentru a găsi soluții mai bune.

Flexibilitatea și adaptabilitatea sunt la fel de importante. Trebuie să înțelegi foarte bine business-ul fiecărui client și, un lucru de multe ori neglijat, faza în care acesta se află.

Prezentare

Abilitățile de comunicare și prezentare sunt și ele foarte importante. Un web analyst trebuie să se descurce să comunice atât cu lideri de business, cât și cu programatori sau creativi. Trebuie să știe să își prezinte analiza și concluziile. Asta nu înseamnă că trebuie să facă treaba de client service și să petreacă cel mai mult timp în powerpoint sau să scrie mail-uri interminabile, însă e important să poată explica oricui rezultatele muncii sale.

Simplificare

O persoană care lucrează cu multe date trebuie să știe să sintetizeze. Clientul nu este interesat de toate ipotezele pe care le-ai verificat și de toate informațiile prin care ai trecut. El este interesat de concluzii, de informațiile pe baza cărora poate acționa imediat pentru a optimiza marketingul online. Am trimis recent un email de 3 fraze care conținea tot atâtea insight-uri ce puteau fi aplicate pentru rezultate.

Este treaba analistului să găsească pattern-uri pentru a prezenta concluziile cât mai simplu, iar apoi să se asigure că acestea sunt folosite în acțiuni concrete pentru ca la final să știe să prezinte rezultatele și beneficiile pentru fiecare grup de interese. Top managementul are anumite obiective și așteptări, foarte diferite de cele ale programatorilor web, de exemplu. Trebuie să le câștigi încrederea dacă vrei să le oferi consultanță, să poti crea o relație pe termen lung.

 

 Sursă foto

 

Etichete: , , , ,