În urmă cu un an, în Google Analytics 4 nu exista un raport de landing pages, așa că am scris un articol despre cum pot fi văzute datele. Lucrurile s-au schimbat între timp, dar articolul de atunci încă este util, după cum veți vedea în continuarea acestui articol.
Google Analytics a anunțat recent că a introdus unul dintre rapoartele esențiale care lipsesc din cea mai recentă versiune de GA, raportul Landing Page. Am așteptat un timp să văd dacă acest raport va ajunge în toate proprietățile de analytics. Dacă nu vă apare în meniu, nu vă faceți griji. Voi scrie mai jos cum puteți să îl adăugați.
Adăugarea raportului în meniu
Raportul ar trebui să se găsească în secțiunea de rapoarte numită Life Cycle și de acolo la Engagement din rapoartele standard (Reports).
Dacă acest raport nu apare după cel de Pages and screens, îl putem adăuga. Pentru asta, vom merge la finalul meniului, unde este scris Library. Din cauză că Google Analytics 4 este în stadiu beta, este posibil ca nici opțiunea Library să nu vă apară în meniu, caz în care puteți încerca îl altă zi sau puteți încerca într-un alt browser. Un alt motiv pentru care nu vă apare Library ar fi acela că nu aveți dreptul de a edita proprietatea respectivă de analytics, caz în care ar trebui să vorbiți cu cineva care are acest drept.
Pentru că edităm o colecție existentă de rapoarte, în pagina Library putem merge la Life Cycle, iar acolo să dăm click pe butonul Edit collection.
Ni se va deschide o pagină nouă. În partea stângă a acesteia vedem toate rapoartele existente în Life Cycle, iar în partea dreaptă o listă de rapoarte pe care le putem adăuga.
În cazul meu, raportul Landing Page este pe locul 7 în coloana din dreapta. Putem folosi mouse-ul pentru a trage acest raport în stânga, acolo unde dorim să îl avem în rapoarte. Personal, l-am adăugat în secțiunea Engagement, așa cum l-a adăugat și Google în unele proprietăți.
Raportul Landing Page
În raportul standard numit Landing Page vom găsi, la nivel de URL, date privind sesiunile, utilizatorii, utilizatorii noi, timpul mediu al sesiunii, conversii, precum și valoarea conversiilor. Raportul poate fi vizualizat și în imaginea de deasupra acestui articol.
De când au lansat raportul și până acum, adică într-o lună și ceva, au făcut deja primele schimbări la acesta. Inițial, arătau numărul de vizualizări. Această metrică a fost exclusă între timp și înlocuită cu altele două: sesiunile și utilizatorii. Mi se pare o schimbare în bine, pentru că acest raport arată datele la nivel de sesiune, nu le vizualizări de pagină.
Este suficient raportul standard?
O comparație între raportul standard și cel personalizat, veți vedea prima diferență chiar la nivelul dimensiunii. În raportul standard, avem Landing page, în timp ce la raportul personalizat am folosit Landing page + query string. Am scris mai sus că ambele se referă la URL-uri, deci probabil că nu este nicio diferență. Și totuși, există o diferență importantă!
Dimensiunea Landing page ne arată URL-ul, fără ultimul „/”. De cele mai multe ori, nu este nicio problemă, dar excepțiile sunt importante. Să ne gândim la pagina de start a unui site. Indicatorul Landing page + query string va indica un „/” pentru această pagină. În schimb, cum va fi indicată această pagină prin dimensiunea Landing page? Ei bine, în acest caz, vom avea un spațiu gol, pentru că nu este trecut nimic. Da, este unul dintre lucrurile care nu sunt prezentate în regulă utilizatorilor de Google Analytics 4.
Vreți să aflați și alte probleme cu datele din Google Analytics 4? În același raport, putem vedea pagina (not set). În cazul acesta, este o problemă mai mare decât cea de interfață. Totuși, eu cred că s-ar putea regla și în interfață și poate că de aceea raportul Landing Page încă nu este adăugat în meniul din stânga la majoritatea proprietăților de Google Analytics 4.
Revenind la (not set) din Google Analytics 4, acesta indică că sunt pagini care au fost deja deschise într-un tab din browser. Acesta este motivul pentru care vom vedea că numărul de New users este 0. Dacă veți adăuga și Views în acest raport, veți vedea că și acestea vor fi tot 0. Tehnic, Google Analytics are dreptate. Eu sper totuși să se mai gândească și poate să revină la sistemul anterior, când acest tip de vizualizări nu erau considerate sesiuni diferite.
Așadar, dacă folosiți raportul standard Landing page, nu uitați că îl puteți edita, adăugând propriile dimensiuni și metrice (detalii în articolul meu trecut despre Landing Pages). Puteți începe cu exemplele pe care le-am dat mai sus.