Cea mai nouă versiune de Google Analytics a introdus săptămâna aceasta noi dimensiuni și metrice. Printre aceștia, avem rata de conversie și rata de respingere, dar cu definiții diferite față de cele pe care le-am avut până acum în analytics.
Există și câțiva indicatori noi și foarte utili, despre care veți putea citi în continuarea articolului.
Conversion Rate
În Google Analytics 4 nu mai avem Obiective (Goals). Așadar, nu vom avea Goal Conversion Rate și nici Ecommerce Conversion Rate.
Goals au fost înlocuite de Conversions, iar indicatorul acestora în procente va fi Conversion Rate.
Pentru fiecare tip de conversie, vom avea două tipuri de conversion rate:
- User Conversion Rate – numărul utilizatorilor care au realizat respectiva conversie, raportat la numărul total de utilizatori; este un indicator care nu existat până acum în Google Analytics și care va fi foarte util în anumite situații
- Session Conversion Rate – numărul sesiunilor în care s-a realizat respectiva conversie, raportat la numărul total de sesiuni; acest indicator seamănă cel mai mult cu indicatorii pentru rate de conversie existenți în Universal Analytics
Bounce Rate
Cei care au utilizat GA4 în ultimii ani au văzut că, în acest produs, nu există Bounce Rate. Lucrurile încep să se schimbe, iar în rapoartele persoanlizate putem de acum să adăugăm acest indicator, însă are o definiție diferită față de cea care era în versiunile trecute de Google Analutics.
Așa cum estimam încă de anul trecut, Bounce Rate are legătură cu indicatorul mai nou, numit Engagement Rate.
Mai exact, Bounce rate reprezintă procentul sesiunilor care nu au fost engaged sessions. Dacă adunăm Bounce rate și Engagement rate dintr-un site, rezultatul va fi 100%.
O sesiune este considerată bounce atunci când s-a vizualizat o singură pagină / un ecran, a durat mai puțin de 10 secunde, iar utilizatorul nu a efectuat niciunul dintre evenimentele care sunt considerate Conversion în respectiva proprietate de analytics.
Google consideră că Bounce rate a devenit mai puțin util de-a lungul timpului și de aceea va păstra acest indicator numai în rapoartele personalizate, unde este exprimat la nivel de sesiune.
Detalii privind sursele de trafic
În Google Analytics 4 apar dimensiunile specifice parametrilor de trafic utm_term
și utm_content
.
Aceștia se alătură celor deja utilizați, proveniți din utm_source
, utm_medium
și utm_campaign
. Așadar, în acest moment avem toți parametrii de trafic cu care eram obișnuiți din versiunile anterioare de Google Analytics și așteptăm să fie intoruși și alții noi, care vor fi pentru prima dată în Google Analytics 4!
Indicatorii noi sunt:
- First user manual ad content – conținutul care a adus pentru prima dată utlizatorul în aplicație
- Session manual ad content – conținutul care a adus utilizatorul în sesiunea respectivă
- First user manual term – „termenul” (de obicei se folosește pentru keywords sau termeni căutați) care a adus pentru prima data utilizatorul în aplicație
- Session manual term – „termenul” care a adus utilizatorul în sesiunea respectivă
First Time Purchasers
Indicatorul pentru utilizatorii care comandă pentru prima dată era deja în versiunea nouă de Google Analytics, dar acum i se adaugă câteva metrice utile:
- First Time Purchasers Conversion – procentul utilizatorilor activi care au făcut prima lor comandă în perioada raportată
- First Time Purchasers for New Users – procentajul cumpărătorilor dintre utilizatorii noi
Nu cred că trebuie să mai spun cât de utili sunt acești indicatori noi pentru un magazin online.
Acești indicatori există deja în Google Analytics 4 și pot fi folosiți chiar acum în personalizarea rapoartelor. Îi puteți vedea în imaginea inserată deasupra acestui articol.
Ceilalți indicatori despre care am vorbit în acest articol nu sunt în acest moment în Google Analytics, dar sunt așteptați să apară în următoarele zile sau săptămâni.