În urmă cu 2 ani scriam despre lansarea șabloanelor pentru Google Tag Manager. Erau pe atunci 70 de tag-uri create de terți. Recent au lansat și versiunea server-side de șabloane. În cele două au aproximativ 600 de tag-uri pe care utilizatorii le pot folosi.

În acest articol voi povesti despre șablonul web pentru Amplitude, care este special pentru că folosește dataLayer.

Amplitude Analytics pentru Google Tag Manager

Amplitude este o companie care vinde servicii de analiză și optimizare. Amplitude Analytics este serviciul de digital analytics, axat pe înțelegerea traiectoriilor utilizatorilor în site. Asta ar trebui să ducă la o mai bună înțelegere a pâlniilor care clienții spre conversie.

Șablonul Amplitude Analytics a fost lansat recent și vine cu posibilitatea de a folosi datele deja utilizate în Google Analytics și Google Tag Manager și în scriptul de Amplitude. Viziunea lor este că produsul acesta este complementar celor de la Google și că utilizatorii au nevoie de mai multe instrumente în optimizarea digitală.

Astfel, optimizările create deja pentru Google Analytics vor putea fi integrate în câteva ore și în Amplitude Analytics, totul din setarea prin Google Tag Manager. pe lângă Google, scriptul de Amplitude va mai putea folosi și date din alte servicii, precum Tealium sau Segment. În imagini poate fi văzută trimiterea unor variabile, cu detalii pe cele de ecommerce:

Trebuie notat că șabloanele GTM pot fi folosite numai de site-uri web, nu și de aplicații mobile, deci la fel va fi și cu tag-ul Amplitude.

Este un mod ideal în care ar trebui să lucreze Google Tag Manager. Sper că apariția acestui șablon îi va inspira și pe alții să creeze șabloane care să folosească mai multe dintre datele care există deja în GTM.

Etichete: , ,