Platforma de A/B Testing Visual Website Optimizer are o serie de noutăți pentru utilizatori, unele deja lansate și altele care vor fi lansate în perioada imediat următoare. Să le luăm la rând!
Grupuri de excluderi din teste
De regulă, se recomandă să nu fie conduse mai multe teste, pe aceeași pagină, în același timp. Noua funcționalitate vine să rezolve acest lucru, separând grupurile de utilizatori între campaniile de testare. Astfel, utilizatorul care este inclus într-un test va fi exclus din celelalte.
Grupurile pot fi create din setări, unde sunt selectate campaniile dorite să fie excluși utilizatorii între ele. Desigur, această funcționalitate merge doar pe paginile cu foarte mult trafic, astfel încât să fie suficienți utilizatori pentru ca fiecare test să aibă rezultate relevante statistic.
Editor vizual îmbunătățit
Până acum, funcționalitățile vizuale din editor erau limitate. Pentru toate celelalte, aveam opțiunea de a edita elementul în HTML.
Începând de acum, avem mult mai multe funcționalități vizuale, deci schimbări pe care le putem face fără a avea cunoștințe de HTML:
- pe lângă schimbarea URL-ului, acum avem posibilitatea și de a schimba atributul „target”
- adăugarea de elemente
- editarea atributelor, în general
- meniul de editat stiluri a primit redesign și are mai multe funcționalități, așa cum se poate vedea în imagine
Custom dimension
Numele de duce cu gândul la funcționalitatea din Google Analytics. Nu este vorba de importarea dimensiunilor din GA, ci de crearea unora asemănătoare direct în VWO.
Pentru asta, în setările VWO se poate găsi un cod pentru a fi implementat pe diverse acțiuni din site, pentru ca apoi să poată fi incluși în teste doar utilizatorii care au realizat acele acțiuni (de exemplu, au dat Play la video, au adăugat în coș sau au completat un formular).
Spre deosebire de funcționalitățile anterioare, aceasta nu este disponibilă în interfață, dar poate după cererea clientului.
O nouă versiune de Surveys
Sondajele pe care le putem crea în pagini din VWO au și ele câteva funcționalități noi.
Una este Survey Logics. Așa cum putem bănui din nume, aceasta ne permite să adresăm întrebări în funcție de răspunsurile deja date de utilizatori. Astfel, pot sări întrebări sau se pot adăuga altele, pentru a personaliza sondajul.
Legarea sondajelor la înregistrări este o altă funcționalitate nouă. Astfel, avem posibilitatea de a vedea înregistrările sesiunilor în site exact pentru utilizatorii care au completat sondaje. Putem filtra și după notele pe care le-au acordat în sondaje – de exemplu, să vedem înregistrările doar pentru cei care au acordat note mici experienței pe site.
Nu în ultimul rând, avem trigger pentru sondaje. Acestea pot ține de precum timpul petrecut pe pagină sau în sesiune (timp după care să apară întrebările), se pot seta să apară când un utilizator încearcă să închidă pagina sau când dă scroll pentru un anumit număr de pixeli sau în funcție de alte acțiuni pe care le puteți vedea în imaginea de mai sus.
Și funcționalitățile noi de la Surveys sunt disponibile deocamdată doar la cerere.
Următoarele funcționalități în VWO
Scriam la început că voi prezenta și funcționalități care încă nu sunt lansate pentru utilizatori, decât cel mult în teste.
Una dintre cele mai importante ar fi redesign-ul rapoartelor. O nouă vizualizare a rezultatelor care este testată acum de VWO este imaginea de la începutul articolului. De la noul design este așteptat să prezinte mai bine funcționalități puțin cunoscute, dar utile, cum ar fi cea de Download a rapoartelor.
Un nou design este așteptat și pentru paginile de Goals sau de Funnels, unde pot fi adăugate câteva mici funcționalități noi care să facă setarea mai flexibilă, dar și să evidențieze mai bine anumite funcționalități utile, dar care la moment sunt ascunse în interfață.
Nu în ultimul rând, VWO promite că în curând va oferi și o infrastructură mai robustă și scalabilă. Toate lucrurile anunțate ar trebui să fie disponibile pentru utilizatori în următoarele luni.