În această vară a fost anunțat un nou tip de proprietate, Google Analytics App + Web (GAAW), aflat în stadiu beta.
Așa cum se poate vedea, în Google Tag Manager există deja modele de tag-uri pentru urmărirea utilizatorilor în site folosind acest GAAW. În continuare, voi arăta, pas cu pas, cum se implementează noul pixel în site.
1. Crearea unei noi proprietăți în Google Analytics
În zona de Admin din GA avem butonul + Create property. Accesând această zonă, pasul următor va fi să alegem tipul de proprietate dorit, iar opțiunile sunt:
- Web
- Apps
- Apps and web
Desigur, vom alege ultima variantă și vom continua procesul completând formularul cu opțiuni de bază pentru noua proprietate, precum numele său, industria în care activează (completarea e opțională), fusul orar și moneda care să fie folosită în raportare.
2. Data streams
După completarea pasului anterior, vom fi redirecționați în pagina de Data Streams, un fel de fluxuri de date. Fiecare aplicație (mobilă sau web) este un astfel de flux care trimite date către Google Analytics. Din acest motiv, în pagina aceasta avem opțiunile:
- iOS App
- Android App
- Web
Pentru simplitate și pentru că toți utilizatorii de Google Analytics lucrează la un site web, voi alege ultima variantă. În lista cu Data Streams, vom intra pe cel recent creat și vom vedea diverse informații, printre care și Measurement ID, care este un fel de tracking ID din proprietățile anterioare. Acesta începe cu G- și trebuie să ni-l copiem, pentru a îl introduce ulterior în Tag Manager.
3. Enhanced measurement
Urmează să introducem adresa URL a site-ului, precum și un nume al acestuia. Vom observa că tot la acest pas suntem informați și despre Enhanced measurement, o funcționalitate majoră în noul tip de aplicații. Dacă vom citi în continuare, vom vedea că instalarea pixelului principal ne va oferi în analytics și informații pe care până acum le aveam doar dacă mai instalam și alți pixeli (de obicei, de event tracking) sau făceam setări suplimentare în interfață (cum ar fi pentru site search).
4. Adăugarea în Tag Manager
Ne mutăm în Google Tag Manager, unde cel mai probabil avem deja un container creat și instalat în site, pentru tag-urile pe care le-am implementat până acum (de Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads, Hotjar etc.). Dacă cineva are nevoie, am scris în urmă cu câțiva ani și un artucol cu noțiuni introductive de Google Tag Manager.
În acest container, mergem la Tags și de acolo la butonul de New. Ni se deschide o nouă fereastră pentru setarea noului tag. La Tag configuration vom vedea toate tipurile de tag-uri pe care le știe, iar noi voi alege de sus Google Analytics: App + Web Configuration.
Următorul pas este să introducem în câmpul de sub Measurement ID numărul pe care l-am luat anterior din Google Analytics.
5. Salvarea și publicarea
Înainte de a termina cu tag-ul, trebuie să îi setăm un trigger (în cazul nostru, fiind pixelul principal pentru site, vom alege All Pages), să îi dăm un nume și să îl salvăm.
Ca după modificare în Tag Manager, va trebui să dăm click pe butonul Submit din dreapta sus, iar din fereastra care ni se va deschide să dăm click și pe butonul Publish aflat în același loc. Doar așa schimbările vor ajunge și pe site, deci noul tag va fi activ.
6. Testarea
Testul că totul este OK îl putem face din Google Analytics. În proprietatea nou creată, vom merge la raportul Real Time (în acest moment, este al doilea raport din stânga sus). Vom vedea că raportul nu arată ca rapoartele real-time de până acum, asta deoarece, la fel ca multe alte rapoarte din GAAW, a preluat modelul de la Firebase. Când vom accesa propriul site, ar trebui să vedem (cel puțin) un vizitator pe site.
De ce să facem efortul
Proprietățile de tipul Google Analytics App + Web sunt în fază beta și vor mai sta la fel mult timp, lipsindu-le multe funcționalități absolut esențiale, pe care le avem deja în proprietățile obișnuite (Web) din GA.
Pe termen lung, cel mai probabil proprietățile noi App + Web vor fi cele mai utilizate. Deja au anunțat că acestea vor avea pentru toți utilizatorii rapoarte avansate care până acum erau doar pentru clienții versiunii plătite (GA 360). Am văzut deja un alt avantaj, că unele funcționalități sunt mai ușor de implementat și nu mai necesită noi tag-uri. Și să nu uităm de cazurile în care există aplicații web și aplicații mobile, pentru care a fost creat acest nou tip de proprietate, cu colectare date și rapoarte noi.
Aceste avantaje ne vor face, la un moment dat, să vrem să trecem la o proprietate Google Analytics App + Web, așa că este bine să începem să strângem date în această proprietate încă de pe acum.