2018 a fost anul în care a apărut Google Marketing Platform, o platformă din care face parte și suita Google Analytics. De altfel, a fost anul în care principalele produse de marketing de la Google și-au schimbat numele.
În zona de produse am avut mai puține funcționalități noi față de anii anteroiri. Totuși, merită laudat Google Data Studio, un produs care continuă să evolueze rapid. Mai au multe de făcut la acest produs nou, dar mă aștept să meargă cu aceeași viteză și anii următori.
Să vedem noutățile de la fiecare produs din suită!
Google Analytics
- O nouă raportare cross-device în analytics a fost cel mai important update din ultimul an; am scris un articol despre aceste rapoarte atunci când s-au lansat
- În zona de user management au venit din nou cu noutăți, cea mai importantă fiind cea de user groups, care este utilă atunci se oferă acces similar în analytics pentru mai multe persoane
- În GA 360 (sau Premium) a apărut Advanced Analysis, cu 3 zone care se pot personaliza pentru a fi luate de acolo insight-uri: Exploration, Funnel Analysis și Segment Overlap. Rapoartele se creează cu drag & drop (foto)
Google Tag Manager
- În ultimul an au fost aduse mai multe îmbunătățiri la interfața GTM. Deși sunt mici, acestea sunt plăcute
- S-a adăugat posibilitatea de a inspecta diferențele inclusiv din codurile Custom HTML
- Variabilele de tip built-in pot fi acum activate în orice moment
- Variabilele definite de utilizatori pot fi acum formatate, adică li se pot schimba majuscule/minuscule sau valorile nule, nedefinite, true / false în alte texte sau variabile
- S-a dat posibilitatea folosirii cross-domain links în conversion linker tag
- În GTM 360 s-a lansat Zones, unde pot fi adăugate containere suplimentare.
Google Data Studio
- Data Blending, cel mai important feature adus anul acesta de Data Studio
- Sortarea datelor se poate face în tabel, indiferent de sursa datelor; funcționează chiar dacă nu avem câmpul în tabel
- Putem aveam până la 3 tabele pivot pe o pagină (limita anterioară era de unul singur). Ulterior, s-a adăugat și posibilitatea de a avea până la 10 metrice în pivot
- Sursele de date din YouTube primesc noi câmpuri de date: Video link, Thumbnail link, Thumbnail și Linked thunbnail
- Rapoartele pot fi convigurate mai rapid cu drag & drop
- A apărut un conector pentru Google Cloud Spanner, o bază de date enterprise care combină beneficiile de la baze de date relaționale cu cele non-relaționale
- Graficele carteziene suportă direcții pentru X și Y, iar graficele combo suportă acum și bare
- Pot fi aplicate calcule pe baza metricelor din rapoarte
- Oricine poate crea o imagine thumbnail pe baza unui raport, doar scriind /thumbnail la final-ul URL-ului
- Rapoartele pot fi salvate acum și în format PDF
- Au apărut noi intervale pentru date, precum ultima săptămână, ultima lună, quarter sau anul curent
- Un exercițiu de imagine al celor de la Google, Data Studio este integrat cu Kaggle
Google Optimize
- Personalizarea este principala funcționalitate adusă în ultimul an de Google Optimize. De notat că aceasta se găsește numai în versiunea 360 (premium)
- Installation Diagnostics se numește funcționalitatea care verifică dacă Optimize este instalat corect
- A apărut posibilitatea de a programa experimentele
- Experimentele pot fi urmărite și în Google Analytics cu ajutorul unei noi dimensiuni, numită Experiment ID with Variant
Google Analytics for Firebase
- Zona de A/B Testing din Firebase a fost relansată în luna mai ca un serviciu top-level în Firebase, tot atunci s-a lansat și iOS A/B Testing, iar pe finalul anului zona de testare a primit și alte update-uri, precum vizualizare în timp real a utilizatorilor dintr-un experiment, experimente pe baza remote config, abilitatea de a limita un experiment la un subset de utilizatori și exportul rezultatelor spre BigQuery
- În analytics au adăugat suport pentru audiențe dinamice; se pot specifica durata pentru membership, criterii de excludere sau perioade de timp specifice
- Firebase Dynamic Links este funcționalitatea pentru sufixuri după link în consola Firebase; aceste linkuri se citesc mai ușor și se așteaptă ca acest lucru să crească CTR-ul
Poți citi și articolele cu lansările Google Analytics de anii trecuți: 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009.