Mi-am făcut un obicei din a consemna cele mai importante update-uri și noutăți aduse de Google Analytics în ultimul an. Postările din anii anteriori sunt aici: 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009. Haideți să vedem cum arată lista pentru anul care tocmai a trecut:
Google Analytics Suite
La finalul anului 2015, scriam că mă aștept ca Google Analytics să treacă de la un produs la o suită de produse, la fel cum oferă concurenții din zona enterprise. Anunțul privind noile produse de analytics și optimizare de la Google nu s-a lăsat mult așteptat și a fost făcut în martie, pentru ca lansarea primelor produse noi să aibă loc în august 2016. O listă cu toate produsele enterprise găsiți aici. Multe dintre ele vor avea și o versiune limitată, oferită gratuit.
Noi integrări AdWords – Analytics
Să nu uităm că Google Analytics a fost creat pentru a ajuta clienții AdWords să vadă performanța adusă de campaniile publicitare. În ultimul an integrarea dintre cele două produse Google a fost extinsă:
- Deeplinking între AdWords și Analytics, adică diverse schimbări făcute în campanii vor apărea imediat și în Google Analytics (util în special atunci când se reorganizează contul de AdWords și se schimbă nomenclatura)
- Auto-tagging-ul campaniilor poate fi folosit, mai nou, împreună cu cel manual, păstrând avantajele din ambele metode (se pot personaliza unele denumiri, rămânând totuși datele transmise automat, precum număr de afișări)
- Raport nou în analytics pentru sitelinks din campanii, pentru a evalua performanța acestui tip de extensii pentru anunțurile plătite
- Dimensiune nouă în analytics pentru Final URL (noul format de URL din AdWords)
Alte update-uri notabile la Google Analytics
- Raport nou User Explorer, prezintă comportamentul în site la nivel de utilizator, în diferite vizite). De urmărit această direcție la GA!
- Integrarea Search Console (ex. Google Webmaster Tools) cu Analytics este îmbunătățită; la moment avem 4 rapoarte noi în analytics bazate pe datele din Search Console; interesant este că apar rapoarte care combină date din cele două instrumente
- Versiunea 4 de la Reporting API aduce ca features majore posibilitatea de a cere metrice rezultate după calcule matematice, intervale de timp diferite sau mai multe segmente. Sunt adaugate și metricele pentru Cohort și Lifetime value
- Interfață optimizată, după ce s-a trecut la material design
- Posibilitatea de a muta o proprietate între conturi GA, păstrând același tracking ID, istoricul de date și integrările existente
Noutăți în Google Tag Manager
Tag Manager-ul de la Google a fost anunțat inițial în octombrie 2012, deci este un alt produs cu vechime din suita de analytics. În 2016 i-a fost anunțată versiunea enterprise și mai multe update-uri la produs:
- Apar Workspaces, un update major la organizarea lucrului în GTM
- Versiune nouă de GTM pentru aplicații mobile
- Limita la Custom HTML tags crește la 100kb
- Tag-urile de la Doubleclick pot folosi până la 100 de variabile customizate
- Apare și un Trash can, asemănător cu cel din GA
- Sunt schimbate tipurile de permisiuni pentru utilizatori și apare și un nivel nou, numit Edit
- Sunt adăugate mai multe template-uri de tag-uri, printre care și pentru Bing Ads sau Hotjar
- Apare container-ul tip AMP (Accelerated Mobile Pages) și diverse template-uri de tag-uri pentru acesta, printre care Adobe Analytics, AdWords, comScore, Google Analytics sau LinkedIn
- Triggers și events inteligente pentru Firebase, un alt produs Google
Ce urmează
Pentru 2017 este simplu, așteptăm să fie lansate toate produsele din suita Google Analytics 🙂
În acest moment, Google Optimize și Google Data Studio încă nu au o versiune finală și nu sunt disponibile pentru cel mai mulți dintre utilizatori. De urmărit Tag Manager, care cred că va avea un an la fel de interesant ca cel anterior. Optimize nu mă aștept să fie revoluționar ca funcționalități, dar probabil că va oferi cele mai utilizate funcționalități și integrări în versiunea gratuită, ceea ce va fi suficient pentru a avea succes.