Cardinal Path este una dintre cele mai vizibile agenții de digital analytics. A apărut în urmă cu exact 5 ani, prin fuziunea a 3 agenții de profil: PublicInsite, VKI Studios și WebShare. A ajuns la 80 de angajați care activează în America de Nord (Statele Unite și Canada).
Ieri, rețeaua media globală Dentsu Aegis a anunțat achiziția celor de la Cardinal Path. Din același grup media fac parte și agenția Carat din Franța (prezentă astăzi în 140 de țări), dar și câteva agenții specializate, printre care aș aminti iProspect, una dintre cele mai mari rețele de performance marketing (cu prezență în 49 de țări).
Am mai amintit și în trecut pe blog despre agențiile media care preiau agenții de analytics, precum și de părerile potrivit cărora asta nu ar trebui să se întâmple pentru că agențiile de analytics au și rolul de a evalua rezultatele agențiilor de media, motiv pentru care ar trebui să rămână independente de rețelele media. Cert este că agențiile media își recunosc nevoia de specialiști în digital analytics.