Advanced Web Ranking este unul dintre cele mai vechi și mai cunoscute instrumente de SEO analytics din lume. A fost lansat în 2002 ca un software pentru desktop, iar de aproximativ un an există și în versiunea cloud. În acest articol voi prezenta versiunea cloud, chiar dacă, fiind mai nouă, nu are încă toate funcționalitățile versiunii desktop. Versiunea cloud are și avantaje, precum IP-uri variate pentru verificat motoarele de căutare și design responsive adaptat pentru orice rezoluție.

awr-responsive

Principala funcționalitate a AWR este urmărirea și raportarea clasărilor în motoare de căutare. Secundar, instrumentul are și o componentă de audit site.

Proiecte

awr-project

Contul de AWR Cloud este organizat în proiecte. În fiecare dintre acestea se aleg site-ul propriu, cuvintele cheie, motoarele de căutare (inclusiv țara și limba) și site-urile concurente. Nu am observat să existe limită la numărul de site-uri concurente.

Tot la nivel de proiect există posibilitatea de a importa date din alte instrumente sau de a exporta. Pentru utilizatorii versiunii desktop, importul de date este util să treacă la cloud fără să facă din nou toate setările.

rankingsRapoarte de Ranking

Așa cum se poate vedea în imaginea din stânga, este disponibil un număr mare de raparte și indicatori pentru analiza rezultatelor în motoarele de căutare. Sunt disponibili și indicatori proprii, precum Visibility (calculat în funcție de numărul de keywords care apar pe fiecare poziție) și Click Share (estimarea clickurilor obținute din motoarele de căutare versus competiție).

AWR se conectează la conturile Google Analytics și Google Webmaster Tools pentru a prezenta în rapoarte toate datele importante pentru SEO. Mi-a plăcut că evoluția în timp a indicatorilor  este prezentată grafic, în unele cazuri chiar în comparație cu alți indicatori, precum traficul pe site dintr-o anumită sursă.

Cuvintele cheie pot fi grupate pentru ca rezultatele să fie urmărite după diverse criterii. Implicit, există gruparea branded vs. non-branded keywords.

Pentru fiecare keyword sunt afișate rezultate în toate motoarele de căutare alese, versus competiție. Cu un click pe poziția ocupată, este afișată în întregime pagina de rezultate. Prin această metodă pot fi descoperiți noi competitori.

Rapoarte White Label

Există o secțiune din care customizezi rapoarte și decizi la cât timp vrei să le primești pe email. Personalizarea nu se oprește la nivel de conținut și merge inclusiv la nivel de logo și text. În plus, în sistemul pentru managementul utilizatorilor, pot fi adăugate persoane cu simplul rol de a primi rapoarte pe email. Rapoartele pot fi programate să fie actualizate și trimise periodic.

Toate aceste funcționalități fac din AWR un instrument excelent pentru agenții sau pentru oricine are de trimis periodic rapoarte de SEO.

Audit Site

O altă componentă majoră a Advanced Web Ranking Cloud este auditarea paginilor din site-ul propriu și raportatea erorilor descoperite. Aceasta ar putea fi considerată un instrument distinct de SEO, disponibil în secțiunea Research.

audit-awr

Se pot vedea detalii pentru fiecare eroare sau alertă. Sunt generate și statistici precum numarul de link-uri do follow/no follow, imagini sau pagini fără desrieri, link-uri nefuncționale etc.

Nu pot încheia articolul fără să amintesc de dashboard-urile AWR. În prezent sunt disponibile două, unul cu informații preponderent din rapoartele proprii, iar celălalt cu informații din Google Analytics, dar în grafice apar comparații între indicatori din ambele surse. Un plus este dat de reprezentările vizuale care arată bine pe orice device care poate accesa web-ul.

AWR Cloud este un instrument care evoluează rapid. După cum spuneam la început, versiunea desktop este mult mai veche și mai dezvoltată, dar funcționalitățile sunt transferate cu viteză și spre versiunea cloud.

Etichete: , , , ,