Așa cum semnalez deseori pe acest site, instrumentele de web analytics oferă din ce în ce mai multe rapoarte. Acest lucru poate fi bun, dar poate fi și rău pentru utilizatori. Mai multe informații sunt bune, dacă le și folosim cum trebuie. În același timp, mai multe date și informații duc la pierderea focusului; ajungem să ne uităm la o mulțime de cifre și să nu știm ce să facem cu ele.
Mult mai util ar fi să alegem doar câțiva indicatori – pe cei mai importanți pentru site-ul analizat – a căror evoluție să ducă la acțiuni concrete. Dar de unde știm care sunt cei mai importanți? Ca să îi alegem, trebuie să pornim de la scopul site-ului și al organizației din spatele său. Dacă e o afacere, trebuie să îi analizăm modul de funcționare.
Iată câteva întrebări care te vor ajuta să găsești acei câțiva indicatori importanți pentru fiecare site:
- Care este motivul pentru care există site-ul? Ce problemă rezolvă?
- Ce este obligatoriu să știi despre evoluția site-ului?
- Care sunt indicatorii care te vor face să modifici bugetul pt online/business?
- La ce ai muncit în ultimul timp și cum poți evalua rezultatele?
- Care este marja de eroare a indicatorilor aleși?
Cred că ai înțeles ideea. În articole viitoare voi veni și cu exemple de indicatori pentru diverse tipuri de site-uri, dar până atunci îți recomand să citești și articolele mai vechi despre KPIs și prezentarea lor.