Săptămâna aceasta a avut loc Google I/O 2023. Acesta este un eveniment dedicat dezvoltatorilor, la care sunt anunțare multe noutăți privind produsele Google.

Au fost anunțate știri și din zona de digital analytics. Acestea sunt utile pentru cei care folosesc datele din Google Analytics 4 în BigQuery, serviciul Google Cloud pentru data wharehouse și SQL. Est vorba despre date noi care vor avea informații care nu existau în trecut despre sursele de trafic, precum și despre utilizatori.

Sursele de trafic în BigQuery

Datele Google Analytics 4 au o secțiune numită traffic_source în BigQuery, dar utilizatorii trebuie să știe că aceasta conține informații despre sursele de trafic care au adus prima dată utilizatorul pe site.

În această secțiune avem la dispoziție parametrii:

  • traffic_source.name – numele campaniei care a adus prima dată utilizatorul pe site
  • traffic_source.medium – numele mediului care a adus prima dată utilizatorul pe site
  • traffic_source.source – numele sursei de trafic care a adus prima dată utilizatorul pe site

Datele de aici sunt asemănătoare cu cele din raportul User acquisition din interfața Google Analytics 4. În schimb, pentru a ajunge la date precum cele din raportul Traffic acquisition în BigQuery, este puțin mai greu.

Datele privind sesiunea, inclusiv sursele de trafic pentru sesiune, sunt „ascunse” sub câmpul numit event_params și este nevoie de ceva mai multă dezvoltare pentru a vedea aceste date.

În prezent, avem parametri de bază privind sursa de trafic în event_param, dar la Google I/O s-a anunțat că asta se va îmbunătăți în cel mai scurt timp.

În maxim o lună, în BigQuery ar trebui să avem noi date la nivel de eveniment, pentru:

  • gclid – este parametrul Google Click ID, care se transmite din Google Ads; pe acesta l-am vazut deja în BigQuery, deci nu mai trebuie să așteptăm
  • dclid – parametrul DoubleClick Click ID, se transmite la campaniile de display din acest GMP
  • srsltid – parametrul din Google Merchant Center
  • manual_campaign_id – ID-ul campaniei
  • manual_campaign_name – numele campaniei; acesta este diferit de câmpul campaign, care deja există, însă este folosit diferit de ideea de campanie așa cum o știm din marketing
  • manual_source – sursa de trafic; este diferit de câmpul source
  • manual_medium – mediul de trafic; la fel, există și un alt câmp numit medium
  • manual_term – termenul campaniei care a adus traficul
  • manual_content – conținutul sursei de trafic

Câmpurile acestea există deja în BigQuery, dar multe sunt în continuare fără informații. Așteptăm să vedem datele pentru a afla toate răspunsurile, dar cu siguranță vom avea la dispoziție mult mai multe date privind sursele de trafic, deci vom putea crea rapoarte și analize detaliate.

Date noi despre utilizatori

A doua funcționalitate nouă anunțată la conferința din această săptămână este un tabel nou conținând datele utilizatorilor.

Este vorba despre un tabel actualizat zilnic cu toți utilizatorii care și-au schimbat informațiile din GA4 în ultima zi.

Acesta va conține date despre proprietățile utilizatorilor, precum intrarea într-o audiență nouă, dar și dimensiunile la nivel de utilizator (user-scoped custom dimensions). Deasupra articolului, am afișat o imagine cu slide-ul oferit de Google privind tabelul cu datele utilizatorilor.

În prezent, avem în BigQuery date privind user_id și user_pseudo_id la nivel de fiecare eveniment, dar un tabel complet nou pentru datele utilizatorilor suna mult mai bine decât varianta de până acum.

Dacă nu folosiți Google BigQuery pentru digital analytics și vreți să aflați detalii despre implementare , puteți vedea aici detalii despre importul datelor din GA4 în BigQuery.

Etichete: , ,