Luna mai începe în forță pentru Google Data Studio, cu două update-uri care nu pot fi trecute cu vederea: integrarea printr-un singur click cu Google Analytics și, în premieră, integrarea cu Google Maps.

Cum primul update este unul doar de interfață, în continuare îl voi detalia pe cel de-al doilea, integrarea cu hărțile de la Google.

Data Studio a avut de la început hărți, dar unele limitate. Intenționam să pun la începutul articolului grafice făcute în vechile hărți și în Google Maps, numai că între cele două sunt diferențe foarte mari. De exemplu, în vechile hărți nu se poate merge decât cel mult la detaliul de sub-continent. În schimb, noile hărți au în acest moment doar reprezentarea prin bule (bubbles), iar cele vechi doar prin colorarea regiunilor (choropleth). Promisiunea este că ultima vizualizare va funționa în cel mai scurt timp și cu graficele din Google Maps.

Avantajul net al folosirii Google Maps este că avem la dispoziție hărți detaliate și toți suntem familiarizați cu acestea. Utilizatorii unui dashoard pot interacționa cu harta și o pot detalia până la nivelul Street View (un exemplu când este util este atunci când pe hartă sunt magazinele companiei și cineva vrea să le și vadă).

La nivel de design avem câteva opțiuni interesante. Putem selecta imaginea hărții din satelit, dar nu recomand pentru că aceasta are culorile formelor de relief, deci în cele mai multe cazuri observațiile din grafic vor fi dificil de văzut pe acest fundal.

Un alt lucru care mi-a plăcut și care se poate vedea și în exemplul meu este că harta va căpăta culorile temei folosite, fiind astfel integrată direct în peisajul raportului. Tot ca opțiuni interesante, putem selecta dacă și cât să se vadă drumurile, granițele și textele de pe hartă. Mai putem selecta dimensiunea și numărul maxim bulelor.

Ca funcționalități deja existente în Data Studio, hărțile noi pot fi folosite încă de la început cu filtrele interactive! Putem selecta un filtru din alt grafic și vom vedea doar zona filtrată pe hartă. Dar filtrarea funcționează și invers – putem alege un punct de pe hartă și vom vedea restul raportului doar pentru acesta.

Ce vedem în Google Maps

Pe graficele bazate pe Google Maps putem vedea cam aceleași dimensiuni și metrice pe care le vedem și în alte grafice din Data Studio.

Fiind vorba de reprezentarea cartografică, la dimensiuni ar trebui să folosim unele care se referă la locuri. Avem posibilitatea să folosim o dimensiune pentru locul bulei și una pentru textul info care apare pe bulă, dar cum între cele două trebuie să existe o relație 1:1, cea de-a doua dimensiune va fi folosită foarte rar spre deloc.

La metrice avem una pentru dimensiunea bulei și una pentru culoarea acesteia. În exemplul meu, am folosit veniturile și rata de converie pentru un magazin online, împreună cu dimensiunea la nivel de județ.

Noile grafice funcționează cu majoritatea lucrurilor cu care suntem obișnuiți în Data Studio, precum filtre (în imaginea de la început am pus filtru pe numele țării), segment Google Analytics, iar despre filtrele interactive am scris deja.

Limitele hărților

Există mai multe limite la folosirea Google Maps în rapoarte. O amintesc aici doar pe cea mai importantă: rapoartele și graficele inserate în alte pagini nu vor afișa hărțile.

Dincolo de entuziasmul pentru pentru funcționalitățile pe care le avem la dispoziție pentru utilizarea Google Maps în interiorul Data Studio, trebuie să reamintit că hărțile sunt rareori cu adevărat utile într-un dashboard. Ele sunt des folosite pentru impactul grafic, nu pentru informațiile aduse 🙂