În toamna lui 2009, Adobe și-a anunțat intenția de a cumpăra Omniture. Produsul Omniture SiteCatalyst era în acel moment liderul pieței de web analytics. În același an, Adobe a făcut și alte parteneriate: cu Brightcove, pentru măsurarea campaniilor de video online, și cu Comscore, pentru a oferi împreună un sistem unificat de măsurare a audiențelor digitale.
Adobe a marcat un deceniu de Adobe Analytics recapitulând cele mai importante evenimente din istoria acestui produs. Le găsiți mai jos!
2010
- Adobe lansează prima suită de online marketing. A fost și prima dată când se lansa o suită de digital analytics.
- SiteCatalyst este integrat în Adobe Creative Suite 5
- În același an are loc și rebrandingul de la SiteCatalyst la Adobe Analytics
2011
- Adobe Analytics este prima platformă de analytics care are social media tracking (începuse cu Twitter încă din 2009 și cu Facebook încă din 2010)
- Se lansează segmentarea rapoartelor
- Detalii despre alte lansări din același an, precum SiteCatalyst 15, Adpbe Insight sau SearchCenter+ 4, într-un articol separat
2012
- Este anul în care Adobe trece de la software vândut la cutie, la cel în cloud, vândut ca abonament
2013
- Pentru prima dată este folosită inteligența atificială. În acest caz, prin machine learning sunt detectate anomaliile din date
- Se lansează produsul de mobile analytics de la Adobe
- Este optimizată interfața, lucru care aduce pentru prima dată rapoarte cu adevărat real-time, dar și prezentarea datelor la o granularitate ridicată
2014
- Se lansează Adobe Marketing Cloud, o suită de produse pentru marketing online, din care face parte și Adobe Analytics
- Sunt lansate noi funcționalități de predictive analytics, precum și de livestream tracking
2015
- Apare Analysis Workspace, un produs de creat rapoarte customizate
2016
- Este introdus Adobe Sensei, un framework de AI care aduce funcționalități noi în majoritatea produselor Adobe
- Despre alte noutăți din același an, printre care capablitățile cross-device și A/B testing-ul cu AI, am scris un articol la vremea respectivă
2017
- Se lansează Adobe Experience Cloud, care include, printre altele, Marketing Cloud și Analytics Cloud. Este un set de produse prin care marile companii le pot oferi clienților experiențe personalizate
- În același an s-au lansat Adobe Advertising Cloud și People Metric, despre care poți citi aici
2018
- Se lansează noi funcționalități de audio analytics
- Un rezumat cu cele mai importante știri ale anului despre Analytics Cloud, Advertising Cloud și Marketing Cloud poate fi găsit aici
2019
- Se lansează audiențele inteligente
- Apare și Commerce Cloud, după ce Adobe achiziționase Magento și Marketo. Toate noutățile importante de la Adobe Summit 2019 sunt în articolul pe care l-am publicat în primăvară