Luna septembrie pare a fi rezervată de cei de la Visual Website Optimizer (VWO) pentru update-urile majore la produs. După ce anul trecut au lansat Funnels, Heatmaps avansate, Recordins, Forms, Observations & Hypotheses, pentru a putea oferi un produs complet de optimizarea conversiilor, anul acesta au anunțat segmentarea vizitatorilor în funcție de comportamentul lor în site.
De exemplu, un test poate fi setat pentru a rula numai între utilizatorii care au adăugat produsul în coșul de cumpărături. Așa cum se vede și în imagine, opțiunile pentru targetarea comportamentală sunt:
- Au dat click pe un element, care poate fi ales în funcție de CSS Selector
- Timpul petrecut în pagină, care poate fi mai mare sau mai mic decât un număr de secunde ales
- Încearcă să închidă pagina
- Au dat scroll până la o anumită zonă din pagină, care se poate intorudce în pixeli sau în procente
- Orice alt eveniment din pagină, cu ajutorul unei funcții JavaScript care va trebui inserată în pagină
Ne putem imagina ușor cazuri în care putem utiliza aceste reguli pentru a targeta mai ușor un anumit tip de utilizatori din site. Am vazăut noile opțiuni la setarea de A/B Test și de Multivariate Test, dar nu și la Split Test, lucru care s-ar putea schimba în viitor.
Condițiile comportamentale, de mai sus, pot fi combinate cu alte condiții, tot comportamentale sau din celelalte categorii disponibile în meniul VWO. Câteva dintre celelalte opțiuni disponibile sunt: pagina de destinație, sursa vizitei, cuvite căutate, geografia, tipul de vizitator (nou / revenit), sistemul de operare, browser-ul, tipul de dispozitiv, ziua săptămânii, ora zilei, valoarea cookie-ului, variabila JS, adresa IP.
VWO a avut recent și alte update-uri, precum adăugarea de learnings la finalul testelor și apoi filtrarea după acestea sau un logo nou, pe care l-au comunicat ca fiind ales în urma unui A/B/C Test 🙂
Targetarea comportamentală nu este revoluționară. Aceasta există și în alte produse similare. Probabil te întrebi dacă funcționalitățile acestea pot fi găsite și în Google Optimize. Răspunsul este… depinde. Cele mai multe targetări comportamentale se fac în Google prin intermediul audiențelor din Google Analytics, dar acestea pot fi folosite numai în versiunea plătită de testare (Google Optimize 360).