Există update-uri care nu par interesante, dar care te ajută mult în munca de zi cu zi. În Google Tag Manager, anul trecut remarcam intorucerea de Workspaces, iar acum mă opresc la variabila numită Google Analytics Settings, introdusă anul acesta.
De cele mai multe ori, folosim Google Tag Manager pentru a seta tag-uri de Google Analytics, iar acest lucru a devenit mai simplu de când avem la dispoziție noul tip de variabile. În trecut, trebuia să stabilim setările pentru fiecare tag nou de Google Analytics pe care îl adăugam în container. Cel puțin setarea de Tracking ID era obligatorie de introdus de fiecare dată.
Acum, salvăm într-o variabilă toate setările preferate și o alegem pe aceasta de câte ori creăm un nou tag de același tip. Eventualele conflicte dintre setări care nu li se aplică anumitor tipuri de tag-uri vor fi pur și simplu ignorate. Alt update bine-venit este că setările prestabilite sunt exact cele recomandate pentru Universal Analytics (în imaginea de sus se poate vedea Cookie Domain setat acum automat pe auto). De notat că secțiunea de Advanced Settings de la setarea unui tag rămâne tot acolo, ea nefiind despre setări de Google Analytics, ci generală.
Să folosim o variabilă pentru toate setările este o opțiune, dar nu singura. Avem în continuare și opțiunea de a nu folosi variabila cu setări și de a le introduce manual (adică vechiul model). De asemenea, avem și o a treia opțiune, de a folosi o combinație între cele două dinainte: alegem o variabilă cu setări, dar rescriem unele dintre acestea cu valori pe care le vrem diferite la tag-ul de față.
Cred că o variabilă cu setări generale de Google Analytics ar trebui să existe în fiecare container de GTM. Pentru implementări avansate, va fi nevoie însă chiar de mai multe variabile de acest tip, de exemplu cel puțin câte una în plus pentru implementări de Ecommerce Tracking sau de Cross-Domain Tracking.
Variabilele de tip Google Analytics Settings sunt disponibile pentru containere web și Firebase (aplicații Android și iOS).
Google Tag Manager mai are de lucru la capitolul scalabilitate, dar introducerea variabilelor de tip Google Analytics Setting este un pas în față și reduce din timpul de lucru în tag manager.