Zilele acestea are loc Adobe Summit 2016, evenimentul centrat pe suita Adobe Marketing Cloud. După prima zi de conferință, se pare că focusul este pus anul acesta pe integrare. Am selectat cele mai importante anunțuri făcute în această zi:
Adobe Co-op
Clienții Adobe Media Optimizer (AMO), platforma de programmatic ad buying, vor avea la dispoziție noi funcționalități pentru campanii cross-device. Asta înseamnă cifre mai bune privind audiența atinsă, având în vedere că o persoană folosește mai multe device-uri pentru a naviga online, dar și funcționalități precum limitarea frecvenței la nivel de utilizator, și nu device sau browser.
Până acum, astfel de campanii erau oferite de servicii majore, precum Facebook sau Google, identificarea făcându-se pe baza conturilor de utilizator. Pentru a ajunge la o audiență asemănătoare, Adobe le propune clienților AMO să schimbe prin platforma sa date despre ID-urile vizitatorilor.
Suita Adobe este completată cu capabilități de raportare, atribuire și targetare pentru cross-device, cu rapoarte și micro-audiențe la nivel de persoană, completate de creative diferite pentru aceste micro-audiențe (dynamic creative optimization).
Inteligență artificială în Adobe Target
Produsul de testare și personalizare a conținutului a primit câteva noutăți bazate pe inteligență artificială și data science. Zona de A/B/n testing a primit de anul trecut automatizarea testelor cu ajutorul datelor, acum se merge mai departe, spre crearea unor teste personalizate pentru utilizatori.
Personalizarea experienței online este și ea îmbunătățită automat cu ajutorul datelor. Recomandările nu se mai opresc la personalizarea conținutului text, ci pot atinge și alte lucruri, precum oferte, produse sau video. Pentru video interactiv au fost anunțate și câteva noutăți la produsul Adobe Experience Manager, inclusiv integrarea cu Adobe Analytics.
Nu în ultimul rând, Adobe Target va beneficia de un nou algoritm pentru a estima lifetime value. Rezultatele pot fi folosite de suită pentru optimizări.
Analiză și vizualizare date în managementul campaniilor
Instrumentul pentru managementul campaniilor search a primit un redesign complet și pentru a fi mai bine integrat cu instrumentele similare pentru campanii de sociale și de display. În Adobe Analytics există acum posibilitatea de a face analize asemănătoare celor din excel, pentru a nu mai exporta campaniile. Există și posibilitatea de a genera vizualizări direct în intefrața web. Să nu uităm că pași asemănători face și Google cu noile rapoarte din AdWords.
Tot la capitolul campanii trebuie amintite și noutățile pentru campanii de instalat aplicații mobile. Adobe Media Optimizer, Adobe Mobile Analytics și Adobe Mobile SDK se pot conecta pentru a crea și măsura acest tip de campanii. De altfel, Adobe oferă soluții pentru crearea, promovarea, analiza datelor și personalizarea aplicațiilor mobile (vezi imaginea de la începutul articolului).
Adobe Digital TV Metrics în comScore
Adobe a anunțat că cei de la comScore le vor adopta măsurătorile pentru campanii de televiziune digitală. În octombrie se anunțase un parteneriat asemănător între Adobe și Nielsen. Fiecare dintre aceste parteneriate are câteva televizuni mari care deja îl folosesc.
Piața soluțiilor enterprise de digital marketing & analytics a devenit mult mai interesantă pe acest început de an. Dacă ați ratat, vedeți și anunțul Google Analytics de săptămâna trecută!
1 Comment