Ralf Haberich de la Webtrekk a fost prezent săptămâna aceasta la București, la conferința TeComm. Fiind întrebat despre resursele care trebuie alocate pentru analiza datelor, el a afirmat că analytics-ul este mai important decât oricare dintre canalele de marketing. Ralf a prezentat și cazuri în care decizii de creație au fost luate în urma testelor făcute de către analist. Ne putem imagina ușor și alte tipuri de decizii de marketing care pot fi luate în urma testării. Rolul clientului crește în marketingul de astăzi, iar analistul este cel care transformă informațiile de la clienți în decizii. Marketing de performanță înseamnă ascultarea clienților, care decid ce rămâne și ce nu în programul de marketing.
Sunt tot mai multe voci care susțin că datele devin noul limbaj de business. Cu ajutorul acestora, poți comunica și poți convinge. Datele au avut mereu un rol în marile organizații, dar în ultimul timp acesta se mută de la capacitățile tehnice la cele sociale, de comunicare cu ajutorul datelor. Acest tip nou de comunicare influențează percepția audienței în legătură cu anumite subiecte și deciziile care vor fi luate.
Și dacă datele sunt noul limbaj de business, statistica este gramatica. Într-o lume în care cifrele au cuvântul decisiv, prezentarea unor concluzii fără baze statistice este inacceptabilă. Rezultatele unui test trebuie să fie relevante pentru întreaga audiență înainte de a trece la concluzii. Modul în care sunt prezentate este la fel de important. Am detaliat aceste idei într-un alt articol, despre abilitățile unui web analyst.