Există un lucru mai rău decât să nu testezi și acesta este să interpretezi greșit rezultatele testelor. Odată ce începi să testezi colegii vor veni cu întrebări de genul să folosim poze cu oameni sau cu produse? Tentația celor mai mulți este să se poziționeze ca experți în organizație și să aibă un răspuns ad-hoc la fiecare întrebare. Din păcate, multre dintre aceste răspunsuri sunt greșite. Să vedem cum putem evita aceste greșeli!
Fără generalizări
Dacă imaginile statice au avut rezultate mai bune față de cele video pe o pagină, nu înseamnă că la fel se va întâmpla pe fiecare landing page cu care vei lucra în continuare. Evidențierea testimonialelor sau așezarea butoanelor în partea dreaptă sunt alte generalizări des întâlnite.
Fiecare afirmație ar trebui testată în fiecare caz.
Relevanța statistică
E foarte tentant să verifici rezultatele în următoarele ore sau zile de la pornirea testului, dar asta nu va ajuta. Așteaptă ca testul să ajungă la rezultate relevante!
Să nu uităm nici de acuratețe. Dacă o variantă are șanse să îmbunătățească cu 12% rata de conversie în 95% dintre cazuri, nu înseamnă că îmbunătățirea va fi de fix 12% întotdeauna. Cifrele pot varia cu ușurință între 2 și 24%. Instrumentele de testare ne ajută anunțând când rezultatele sunt relevante statistic, dar analistul trebuie să știe diverse variații pe care cifrele statistice le permit. Repetarea unor teste la un anumit interval de timp poate fi o metodă pentru evitarea bătăilor de cap.
Lipsa rezultatelor
Pot apărea teste care nu oferă rezultate, lucru frustrant. De la caz la caz, te poate ajuta unul dintre următoarele sfaturi:
- nu renunța prea repede – sunt teste care au nevoie de mai mult timp până când una dintre variante să se remarce față de celelalte
- scoate variantele neperformante – chiar dacă testul nu a ajuns la final, putem vedea variantele care sunt mult în urma celorlalte; le putem exclude ca să aflăm câștigătorul mai repede, dar atenție ca fiecare variantă să primească suficient trafic înainte de a decide că este pierzătoare
- stabilește clar obiectivele înainte de a începe testul – am detaliat cum trebuie pregătit un test într-un alt articol
- reprioritizează următoarele teste în funcție de fiecare rezultat – cu fiecare test afli ceva nou, deci le poți planifica mai bine pe următoarele