După ani de așteptări și amânări, Twitter a făcut propriul serviciu de Analytics disponibil pentru toți utilizatorii. Pentru toți utilizatorii e un fel de a spune, pentru că rapoartele devin active doar după ce cumperi Twitter Ads, lucru pe care oficial îl pot face doar cei care locuiesc în Statele Unite și  scriu pe twitter în engleză (practic, poate fi păcălit ușor).

tweets-analytics

Rapoartele

Timeline activity este raportul în care putem vedea engagement-ul tweet-urilor din cont, ca în imaginea de mai sus. Statisticile sunt prezentate pe un grafic în timp și există și posibilitatea de a le descărca în format csv. Al doilea raport, Followers, arată evoluția numărului de fani în timp, precum și interesele, localizarea și sexul urmăritorilor. tot aici vedem și conturi asemănătoare cu al nostru. Acestea sunt și criterii pe baza cătora pot fi targetate Twitter Ads.

Dacă primele rapoarte au același tip de date oferite de majoritatea rețelelor sociale,  Twitter Analytics încearcă să se diferențieze cu un al treilea raport numit Websites. Acesta oferă statistici despre tweet-urile cu link-uri spre site-urile tale, după ce a verificat că sunt site-urile tale prin introducerea unui meta tag.

twitter-websites-analytics

Se pot observa tab-urile Tweets și Link clicks, ultima informație fiind una care va diferenția Twitter Analytics de alte soluții de monitorizare a rețelei sociale 🙂 După cum am mai spus, faptul că Twitter scoate în față numărul de clickuri trimise spre site arată că cei de acolo văd în asta principalul beneficiu oferit de reteaua socială pentru branduri.

Twitter Ads

Dacă tot vine „la pachet” cu Twitter Analytics, să vedem rapid ce oferă și componenta  de advertising a Twitter! În primul rând, sunt două tipuri de conturi, de bază și avansat. Campaniile sunt și ele de două feluri, pentru promovat conturi sau statusuri (tweet-uri). Ad-urile pot fi targetate în funcție de categorii de interese (au deja o listă interesantă), utilizatori similari și cuvinte cheie, fiind dublate de opțiuni pentru localizare, sex utilizatori și device. Plata se face la engagement, adică se plătește fiecare click sau altă acțiune (gen retweet, reply, follow).

twitter-interests

 

Etichete: , , ,