Dacă te promovezi prin reclame pe Facebook sau pe Instagram și ai rezultate diferite față de cele din Google Analytics, s-ar putea să te intereseze noua funcționaltate de la Meta Ads.

Facebook a încercat mereu să aibă acces la mai multe date din aplicații, oferind în schimb o măsurare mai apropiată de adevăr pentru cei care îi folosesc reclamele. În 2015, a lansat Facebook Analytics pentru aplicații mobile, pe care l-a extins în 2016 și pentru aplicații web, iar din 2018 a fost extins cu mult mai multe funcționalități. Facebook Analytics se baza pe numărarea persoanelor, folosind conturile de Facebook, spre deosebire de Google Analytics, care se bazează pe datele din browser.

Între timp, Google a anunțat în 2019 o versiune de analytics care să măsoare atât site-urile web, cât și aplicațiile mobile (care între timp a rămas singura versiune de GA disponibilă), iar Meta a închis Facebook Analytics în 2021, motivând o consolidare a platformelor pe care le oferă.

Astfel, în 2024 s-a anunțat un lucru greu de crezut în urmă cu câțiva ani: integrarea Google Analytics în platforma Meta. Din 2025, această integrare a devenit disponibilă pentru toți clienții Meta, iar în continuarea acestui articol puteți citi de ce și cum puteți să o activați.

De notat că trimiterea datelor din Google Analytics către Meta Ads este diferită de importul costurilor din Meta Ads în Google Analytics. În primul caz, datele sunt trimise spre Meta, iar în cel de-al doilea caz, datele sunt trimise spre Google.

De ce ai lega Google la Facebook?

Meta deține o cantitate mare de informații despre fiecare utilizator, prin platformele pe care le deține (Facebook, Instagram, WhatsApp și Threads). Acțiunile care au loc în afara acestor platforme, de exemplu în site-uri web sau în aplicații mobile, pot fi trimise prin Meta Pixel și Conversion API.

Instrumentele proprii de măsurare trimit date către Meta Events Manager, dar în majoritatea cazurilor, sunt trimise mai puține informații comparativ cu cele din Google Analytics. Prin legarea proprietății de Google Analytics la Meta Events Manager, cel din urmă va avea acces la toate evenimentele din GA.

Integrarea cu Google Analytics îi poate ajuta și pe cei care, din diverse motive, nu au implementat instrumentele de măsurare de la Meta Ads.

Iată ce le promite Meta celor care îi vor oferi datele din GA:

  1. Optimizarea campaniilor pentru conversiile (key events) din Google Analytics – probabil cel mai important motiv pentru un advertier este că Meta Ads va încerca să trimită cât mai mult trafic care să convertească în Google Analytics, nu doar în platforma de publicitate.
  2. Atribuirea conversiilor va fi luată în calcul – ca o completare la punctul anterior, Meta va observa și atribuirea conversiilor din analytics și va încerca să stea cât mai bine și aici.
  3. Acces rapid la actualizările Meta Ads – cei de acolo sunt hotărâți să primească acces la cât mai multe conturi de Google Analytics, motiv pentru care afirmă că cei care vor oferi acces la contul de analytics, vor primi acces mai repede și la alte funcționalități pe care le va lansa.
  4. ROAS mai bun – Meta confirmă că dacă va acea acces la mai multe date, va oferi un targeting mai bun în campanii, ceea ce în final ar putea duce la un return on ad spend superior.

Cum legi Google Analytics de Meta Ads

Persoana care vrea să facă legătura între cele două conturi trebuie să aibă acces la proprietatea respectivă de Google Analytics (orice fel de nivel este suficient, deci poate fi legată și de o persoană care are doar nivelul View).

În schimb, persoana respectivă trebuie să aibă cel mai înalt nivel de acces la Meta în Business Manager, mai exact Full control.

Primul pas este accesarea Events Manager din Meta Business Manager. Din această pagină, va fi accesată pagina numită Integrations sau Partner integrations. Este aceeași pagină, dar poartă nume diferite în în funcție de cont.

În pagina respectivă, putem căuta după Google Analytics. Îl găsim mai ușor dacă vom alege din partea dreaptă filtrul de categorie pentru Analytics sau dacă, pur și simplu, folosim căsuța pentru căutare.

Urmează să permitem accesul Meta în contul de Google prin care avem acces la analytics, după care să alegem contul și proprietatea de analytics pe care o dorim legată de respectivul cont de Meta Ads.

Meta va accesa toate evenimentele de tipul key events, dar ne va întreba în procesul de integrare, la pasul numit Event mapping, care dintre acestea ne interesează în mod special.

Legarea conturilor va dura între 2 și 7 zile. Putem verifica acest lucru din pagina Datasets, în tab-ul numit Diagnostics. De asemenea, conexiunea dintre cele două conturi poate fi oricând editată, din tab-ul Settings.

Așa cum se poate vedea, conextiunea dintre Meta Ads și Google Analytics ar trebui să se rezolve în doar câteva minute. Depinde de fiecare advertiser dacă dorește să ofere către Meta informațiile din Google Analytics.

Etichete: , ,