De-a lungul timpului, ne-am obișnuit să găsim în analytics veniturile campaniilor de publicitate. Pentru persoanele care veneau direct dintr-o campaie de publicitate, puteam să vedem în analytics dacă au convertit în site sau în aplicație, eventual și valorile de care au achiziționat. Cu excepția Google Ads, care se putea lega la Google Analytics, pentru celelalte platforme nu aveam în analytics alte date decât cele despre sesiuni.
Google Analytics 4 a introdus recent importul nativ de date din principalele platforme de publicitate online. Reclamele din Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, Reddit sau Pinterest pot acum să trimită automat datele spre analytics.
Este o schimbare majoră pentru acest produs. Cu date despre afișări, click-uri și cost de la toate platformele de mai sus, dar și de la alte platforme online, Google Analytics devine instrumentul de măsurare cross-platform al campaniilor digitale.
Funcționalitatea vine după mai multe actualizări aduse anul acesta de Google Analytics. În februarie 2025, echipa din spatele GA a anunțat că a simplificat importul de date de la alte rețele, singurele dimensiuni obligatorii fiind sursa de trafic (source & medium) și data.
A urmat anunțul din iunie 2025, când s-au anunțat 9 surse de noi de date din care GA poate prelua datele pentru importul costului. Între acestea se aflau platformele de cloud de la Google și Amazon, dar și alte surse majore de date. Lista completă cu sursele de trafic la care GA se poate lega este: Google Sheets, Amazon Redshift, Amazon S3, BigQuery, Google Cloud Storage, HTTPS, MySQL, PostgreSQL și Snowflake.
Luna următoare, în iulie 2025, Google anunță capacitatea de a importa date din Reddit Ads. A fost un pas major în zona de analiză de date, pentru că persoanele care administrează un cont de reclame pot alege să trimită datele spre analytics, fără a avea nevoie de expertiză tehnică.
În septembrie 2025 a urmat integrarea Google Analytics cu Snapchat Ads și cea cu Pinterest Ads. Apogeul a fost atins în octombrie 2025. În urmă cu doar câteva zile, s-a anunțat că datele din Meta Ads și TikTok Ads pot fi importate în GAnalytics.
Importul datelor din Meta Ads
Meta deține a doua cea mai mare platformă de publicitate online, după Google, cu venituri de $134 miliarde în 2024.
Integrarea datelor din campaniile Meta Ads în Google Analytics înseamnă 5 publish-eri diferiți, fiecare dintre aceștia putând fi văzut separat în analytics. Astfel, vom vedea datele separate pentru Facebook, Instagram, Audience Network, Messenger și Threads.

Pentru a face conexiunea, este nevoie de acces la proprietata de Google Analytics, cel puțin la nivel de Editor, dar și acces la conul advertising din Meta Ads, precum și la contul de Business la care acesta este asosiat în Meta.
Atunci când un cont de advertising (nu neapărat de Meta) este legat la GA, persoana care face conexiunea trebuie să știe deja parametrii folosiți pentru acel tip de campanie. utm_source
și utm_medium
sunt obligatorii și sunt ceruți în setarea importului de date.
Este foarte recomandat să fie folosiți și utm_campaign
sau utm_id
. Aceștia nu sunt ceruți pentru importul datelor, dar utilizarea lor în campanii va face mai simplă înțelegerea campaniilor de către analytics.
Acestea sunt datele care vor fi preluate de analytics din noua conexiune de date:

Instrumentul de digital analytics de la Google nu a venit cu multe funcționalități noi în ultimul an, dar importul de date din platforme diferite de publiciate online reprezintă o extindere semnificativă a capacităților de măsurare cross-platform ale acestui instrument.
Putem importa date din toate conturile de publiciate menționate mai sus, dar și din alte platforme, prin intermediul celorlalte tipuri de conectări. Fiecare utilizator își va putea decide platformele pentru care să vadă date în analytics.
Google Analyics este foarte aproape să devină produsul standard în analiza unificată a campaniilor digitale din platforme concurente de advertising.