Două dintre produsele oferite gratuit de către Google pentru oamenii interesati de search marketing (SEO, dar și Paid Search sau Content Markeing), precum și pentru alte persoane interesate de căutările pe Google, au primit actualizări săptămâna aceasta.
Google Trends a fost lansat în 2006 și este un instrument care analizează popularitatea căutărilor pe Google Search. De asemenea, poate compara numărul căutărilor pe diferite cuvinte cheie.
Google Search Console a apărut și el tot în 2006. Inițial, s-a numit Google Webmaster Tools, după care și-a schimbat numele în 2015. Așa cum se poate bănui din numele inițial, este un instrument care îi ajută pe proprietarii de site-uri web să își monitorizeze prezența în Google Search, dar și să identifice problemele tehnice pentru care site-ul nu apare în căutări.
Raport nou cu tendințele actuale în Google Trends
În Google Trends există de mai mult timp un raport numit Trending now, care acum a fost actualizat și vine cu informații noi.
Acest raport prezintă aproape în timp real ce caută utilizatorii pe Google Search, în funcție de țara de origine (în unele țări, prezintă inclusiv pentru regiuni din acele țări, dar România nu se află pe această listă).
Scopul raportului este să ofere inspirație pentru conținut, pentru descoperirea de noi topicuri de interes, dar și pentru market research, în general.
Noutăție aduse săptămâna aceasta în acest raport sunt:
- Sortarea în funcție de volumul de căutare, relevanță sau recență
- Filtrarea după căutările care încă sunt active (util în special dacă te uiți pe o perioadă mai lungă de o zi, deși sunt diferențe și atunci când te uiți doar pentru ultimele ore)
- Căutări princiaple asociate fiecărei tendințe de căutare, afișate în coloana Trend breakdown
Recomandări în Google Search Console
Google Search Console a anunțat săptămâna aceasta că vine cu o secțiune nouă în secțiunea de Overview, numită Recommendations.
Search Console Recommendations ar trebui să ofere oportunități de optimizare și sugestii de acțiuni pe care Google le propune celor care dețin un site web. Acestea ar trebui să ducă la o prezență mai bună în Google Search.
Informațiile oferite aici se regăseau și până acum în Search Console, doar că acum instrumentul încearcă să tragă singur niște concluzii pe baza lor și să le ofere tuturor utilizatorilor, inclusiv celor care nu au cunoștințe despre SEO.
Trebuie ținut cont că acestea sunt niște recomandări, deci nu sunt obligatorii de implementat. La fel ca și în cazul recomandărilor din Google Ads, fiecare utilizator ar trebui să le filtreze și să implementeze doar ce consideră că este necesar în cazul său. Google propune lucruri, care pot să meargă la alte site-uri, dar nu garantează că acestea vor funcționa, nici în prezența organică în Google Search și nici în performanțele contului de Google Ads!
Mai mult, recomandările din Search Console sunt în fază experimentală și nu apar la toate site-urile odată. Google spune că ar trebui să apară în Search Console pentru toate site-urile în următoarele luni.
Totuși, noile rapoarte oferite de Google în Trends și în Search Console sunt de verificat și pot aduce insight-uri utile pentru marketingul digital și nu numai.