Am ajuns la publicarea articolului cu numărul 400 pe acest site. Nu s-a întâmplat peste noapte, ci în aproximativ 15 ani. Ca medie, numărul de articole publicate pe an este mic, pentru că este o activitate pe care o fac în timpul liber.
Pe de altă parte, îmi pare rău să văd că specialiștii nu mai publică articole. Sau în orice caz, nu o fac constant. Îmi amintesc primii ani, în care majoritatea specialiștilor aveau câte un blog personal și mai scriau și pe blogul agenției sau alte bloguri din industrie.
Mai mult, specialiștii interacționau, comentau la articolele scrise de ceilalți. Bun sau rău, aveai un feedback. Între timp, toate lucrurile acestea au dispărut…
Departe de mine gândul că eu aș fi singurul care scrie articole, însă am vrut să fac o listă cu site-urile din domeniu care publică cel puțin un articol la câteva săptămâni și mi-a fost foarte greu, pentru ca nu prea am găsit. Nu abandonez ideea, mai ales că în afara țării articolele încă sunt foarte importante. Dacă voi avea material local, voi reveni și cu postarea respectivă.
În prezent, chiar dacă feedback-ul oferit online este aproape inexistent, mă bucură de fiecare dată când cineva din industrie îmi spune că îmi citește articolele, cu atât mai mult dacă aud că acestea i-au fost și de folos.
Trecem peste gândurile mele și ce mi-aș dori eu. Hai să vedem, pe scurt, ce noutăți a adus Google Analytics săptămâna aceasta!
Segmente salvate
Săptămâna aceasta a apărut secțiunea numită Segments. O găsim în Admin, mai exact în zona numită Data Display.
Segmentele reprezintă o parte din traficul propriu, având condițiile setate de utilizator. Pot fi create și folosite în rapoartele personalizate din Explore. Noua pagină ne afișează o listă cu segmentele create, utilizatorul care l-a creat pe fiecare dintre acestea, ultima actualizare și condițiile. Opțional, se poate adăuga și o descriere, pe care o vom vedea în această listă.
Secțiunea Segments ne oferă și posibilitatea de a crea noi segmente, un exemplu fiind în imaginea de mai sus. Ca și la cele create în Explorations, și aici avem posibilitatea de a seta dacă segmentul va fi la nivel de utilizator, sesiune sau eveniment.
Paginile în timp real
Echipa Google Analytics a anunțat astăzi o actualizare, conform căreia vom avea și un raport numit Realtime pages.
Aceasta ar trebui să apară la rapoartele standard (Reports) din GA4 și să prezinte traficul pe fiecare pagină a site-ului, în ultimele 30 de minute, cu metricele Views și Active users.
ACTUALIZARE: Raportul este acum disponibil în conturile de Google Analytics. Poate fi găsit sub secțiunea Reports, imediat după raportul Realtime overview.
Până în prezent, nu am văzut acest raport în proprietățile la care am acces. Cel mai probabil, va apărea în următoarele săptămâni în toate conturile.
Sesiunile GA4 în BigQuery
Google Analytics a anunțat în această vară că datele despre sesiuni vor fi disponibile și în Google BigQuery. Anterior, utilizatorii de BQ aveau date despre utilizatori și era ceva mai complicat să afle orice informație legată de sesiuni.
Pe lângă date despre sesiuni, actualizarea vine și cu câmpul cross_channel_campaign
, care include gruparea la nivel de canal din interfața GA4.
Acestea au fost știrile săptămânii legate de Google Analytics 4. Dacă vor apărea și alte actualizări importante,voi reveni cu noi articole.