Versiunile mai vechi de Google Analytics se închid astăzi, singura versiune care va mai putea fi accesată fiind Google Analytics 4, o versiune lansată în urmă cu 5 ani, cu numele de Google Analytics App + Web.

În acest sens, echipa din spatele Google Analytics a anunțat mai multe actualizări în ultimele săptămâni, precum și funționalități pe care le vom vedea în următoarele luni în conturile de analytics. Le voi detalia pe toate în acest articol.

Advertising segments

Audiențele create în Google Analytics și sincronizate cu Google Ads sau alte produse de publicitate de la Google pot fi văzute de acum și în raportul numit Advertising segments.

Acesta poate fi găsit sub secțiunea Advertising, sub butonul de Tools. Un exemplu de pe un site Google poate fi văzut și în imaginea de deasupra acestui articol.

Raportul este asemănător cu ce vedem în Audience manager din Google Ads. Pentru fiecare audiență sau segment, vom vedea mărimea listei de utilizatori pentru campaniile de Search, YouTube, Display și Gmail.

Să nu uităm că audiențele trebuie să aibă o dimensiune minimă pentru a putea fi folosite în Google Ads:

  • Minim 140 de vizitatori activi în ultimele 30 de zile pentru Google Display Network
  • Minim 1000 de vizitatori activi în ultimele 30 de zile pentru Google Search Network
  • Minim 1000 de vizitatori activi în ultimele 30 de zile pentru YouTube Ads

Key Event Rate în rapoarte standard

Am scris recent despre modificările de interfață pe care le face Google, astfel încât ultima versiune de GA să fie mai apropiată de versiunile precedente, pe care utilizatorii le cunoșteau foarte bine.

O astfel de modificare este și introducerea metricelor User key event rate și Session key event rate în rapoartele User acquisition, respectiv Traffic acquisition.

Trebuie menționat că aceste metrice vor arăta inițial datele pentru toate Key events setate în contul de analytics. Avem opțiunea manuală de a selecta un singur eveniment dintre acestea, dar acest lucru trebuie făcut după fiecare încărcare a paginii cu raportul.

Dacă vrem rata de conversie pentru un singur eveniment, avem posibilitatea să folosim metrice calculate.

Date Realtime pentru ultimele 5 minute

Google Analytics 4 prezintă în raportul Realtime date pentru ultilemel 30 de minute, în timp ce Universal Analytics prezenta date pentru ultimele 5 minute.

Pentru a ajunge la un consens, GA4 a început să arate numărul de utilizatori unici atât pentru ultimele 30 de minute, cât și pentru ultimele 5 minute.

Import de date

Custom event data import se numește funcționalitatea care permite importul de date despre evenimente în Google Analytics 4.

Înainte de a importa datele, este nevoie să setezi dimensiuni personalizate la nivel de eveniment. Ulterior, este creata o nouă sursă de date și este importat fișierul (.csv sau prin protocolul SFTP).

Este o opțiune pe care Google vrea să bifeze că o are, deși cred că extrem de puțini utilizatori o vor folosi. Cei care vor să vadă surse de date impreună, le pot importa pe acestea, inclusiv pe cele din GA, în Google BigQuery sau într-un alt serviciu de cloud.

Export de date în email și Google Sheets

Datele din Google Analytics 4 au putut fi mereu exportate de către utilizatori prin diverse metode, în funcție și de nivelul de acces pe care îl dețin.

Rapoartele standard au un buton numit Share this report, sub care se află mai multe opțiuni de export al datelor din repsectivul raport. Pentru rapoartele personalizate, există un buton numit Export data, care are aproximativ aceleași opțiuni.

Administratorii proprietăților din Google Analytics au acum posibilitatea de a trimite un email instant cu datele dintr-un raport. Anul trecut li s-a dat și posibilitatea de a trimite email-uri programate cu raportele din GA4, iar de aproximativ o lună au și posibilitatea de a trimite email-uri instantaneu.

Toți utilizatorii au posibilitatea de a exporta fișiere cu date. Până acum, puteau exporta în fișiere CSV și PDF, iar rapoartele personalizate puteau fi exportate și drept fișier TSV. De acum înainte, vor avea posibilitatea să exporte orice fel de raport și spre Google Sheets.

Rapoartele din Google Analytics vor apărea în Google Sheets, în folder-ul numit Downloads. Fișierele exportate în acest fel trebuie să aibă maxim 5000 de linii de date!

Ce urmează în Google Analytics

Au trecut aproximativ cinci ani de când avem aces la noul Google Analytics, dar acesta încă nu are toate funcționalitățile pe care le aveau cele vechi. Sigur, la unele dintre acestea vor renunța, iar altele vor fi introduse pe parcurs.

Pentru ca utilizatorii să se simtă în siguranță, mai ales că nu vor mai avea acces la versiunile vechi (lucru valabil inclusiv pentru clienții corporate), Google a anunțat oficial câteva funcționalități pe care le vom primi anul acesta în analytics:

  • Raportare Cross-Channel – Google Analytics va importa date din mai multe rețele de publicitate, printre care Pinterest, Reddit și Snap; de asemenea, vor avea și date despre afișări pentru Campaign Manager 360;
  • Planificare și bugetare campanii – se pare că anul acesta vom avea, în stadiu beta, un instrument de cross-channel budgeting; concret, vom seta un obiectiv pentru campanii, iar acesta ne va arăta cum ar trebui să împărțim bugetul pentru campaniile pe care el le cunoaște (probabil cele de la punctul anterior, plus cele din produsele Google);
  • Pregătire pentru 1st party cookies – ne pregătim pentru momentul în care Google Chrome nu va mai accepta cookie-uri terțe; produsele Google au anunțat deja enhanced conversions, iar acest lucru va fi extins anul acesta;
  • Insights din AI – Google Analytics 4 a avut de la început anumite funcționalități (dar e discutabil cât sunt de utile pentru utilizatori), iar acum promite că le va extinde; se pare că cele noi ne vor ajuta să avem datele mai rapid, pentru ca acestea să poată fi folosite inclusiv la bugetarea campaniilor de care am scris mai sus.

Voi urmări și voi reveni cu articole atunci când vom putea folosi noile funcționalăți din Google Analytics, pentru a vedea dacă vin cu adevărat cu ceva nou.

Etichete: , , , , ,