În urmă cu aproximativ 5 ani, se anunța Google Analytics Apps + Web, o versiune complet nouă de Google Analytics. Una dintre noutățile aduse în noul GA era faptul că obiectivele se numeau de acum Conversions, Google Analytics intrând astfel în hora celor mai multe instrumente de marketing digital, care folosesc aceeași terminologie.

Între timp, Google Analytics Apps + Web și-a schimbat numele în Google Analytics 4, iar o parte importantă dintre Conversions se vor numi Key events. Detaliile despre conversiile care se vor numi Key events, despre cele care rămân Conversions, dar și despre raportările noi, le voi prezenta în continuarea acestui articol.

Key Events

Mulți utilizatori văd diferențe între conversiile din Google Ads și Google Analytics, așa că Google vrea să lămurească acest lucru introducând noțiunea de Key events.

În rapoartele din Google Analytics 4 în care până acum vedeam metrica numită Conversions, de acum o vom vedea înlocuită cu Key events:

Dacă până acum, meargeam în lista de Events, iar pe cele mai importante le setam drept conversii, de acum înainte vom face cam același lucru, dar cu noua terminologie. În aceeași pagină, vom avea aici lista de evenimente, iar cele dorite pot fi setate cu Mark as key event.

Putem face același lucru și din pagina numită Key events din Admin, însă aici trebuie să știm numele evenimentului, pentru că nu mai apare lista cu toate acestea și trebuie introduse manual pentru a fi setate drept key events.

Conversions

Interesant este că în sețiunea de Key events din Admin apare și un nou tab, numit Network Settings. Pe acesta îl putem folosi pentru a configura Key events pentru Google Ads, adică cele care vor apărea și în continuare drept Conversions în raportare.

Așadar, ordinea acțiunilor pentru a crea o conversie în Google Analytics este:

  1. Creat Event
  2. Creat Key event
  3. Creat Conversion (Key event pentru Google Ads)

Momentan, pagina aceasta ne trimite în Google Ads, unde putem seta conversiile. În viitor, vom putea face același lucru și din interfața Google Analytics.

Key Event Rate

Schimbarea terminologiei pentru conversii va aduce și metrice și dimensiuni noi în GA4.

Cea mai importantă dintre acestea este Key event rate, care va apărea, la fel ca și Conversion rate, la nivel de sesiune și de utilizator. Sunt sigur că persoanele care se ocupă de optimizare vor vorbi în continuare despre Conversion Optimization și nu vor trece la limbajul Google, adică Key Events Optimization…

Acestea sunt metricele key event care apar în acest moment în analytics:

La nivelul dimensiunilor, avem în prezent Is key event. Aceasta este o dimensiune de tip boolean, cu valoarea true în cazul în care evenimentul este key event.

Rapoarte noi pentru Key Event & Conversion

Pe lângă noile metrici și dimensiuni, pe care le putem folosi în rapoartele standard, precum și în rapoartele pe care le creăm în Explorations, în Google Analytics 4 apar și rapoarte noi.

Acestea se găsesc în secțiunea Advertising:

Conversion performance este un raport complet nou și prezintă numărul conversiilor din Google Ads (mai exact, Key events care se folosesc și în Google Ads).

Key event paths este noul nume pentru raportul care până acum s-a numit Conversion paths.

Schimbarea denumirii conversiilor din Google Analytics, din Conversions în Key events, este prezentată ca o rezolvare la problema cifrelor diferite de conversii dintre Google Analytics și Google Ads, dar nu este tocmai adevărat.

În realitate, această schimbare va prezenta consistent doar evenimentele din Google Analytics care sunt considerate conversii și în Google Ads (deși pot fi excepții și aici). În cazul opus, vor fi și în continuare diferențe între conversiile setate în Google Ads și cele setate în Google Analytics.

Pe termen lung, probabil că în rapoartele standard vom avea metricele Events, Key Events și Conversions, dar pentru asta utilizatorii trebuie educați cu diferența dintre acestea, lucru care nu este ușor.

Dacă încă nu vă apar Key events în Google Analytics este în regulă. În majoritatea conturilor, urmează să apară în perioada următoare (nici eu nu le am în conturi). Atunci când vor apărea, GA ne va atenționa prin acest mesaj:

Etichete: , , , , ,