Telefoanele inteligente de la Huawei vin cu sistemul de operare HarmonyOS. Prima versiune a acestuia a apărut în 2019, dar a devenit mai important în 2021, odată cu versiunea 2.0 din HarmonyOS, acesta din urmă fiind preinstalat pe smartphone-urile Huawei.
Instrumentele de digital analytics văd acest sistem de operare drept Android, un motor de căutre de la care a plecat și sistemul de operare de la Huawei. Așadar, aplicațiile instalate din Google Play sau din Huawei AppGallery (magazinul oficial pentru HarmonyOS), vor fi văzute împreună sub semnul Android.
Într-o anumită măsură, putem observa în anlytics numărul de aplicații mobile instalate în HarmonyOS. Astăzi o să vă prezint cum putem face acest lucru în instrumntul de mobile analytics numit AppsFlyer, acesta fiind unul dintre cele mai utilizate servicii de mobile analytics din România.
Proprietarii locali de aplicații mobile preferă, în mare măsură, să instaleze AppsFlyer Analytics. Este un serviciu de mobile app analytics plătit. Prețul ține de evenimentele trimise și nu este deloc mic. Unul dintre motivele pentru care mulți developeri au preferat AppsFlyer este suportul foarte bun oferit pentru acest serviciu și timpul scurt în care se răspunde, indiferent de oră sau de zi.
Un alt motiv pentru care este ales AppsFlyer Analytics sunt rapoartele de marketing analytics oferite, fiind preferat de către cei care investesc bani în campanii de instalat aplcații. Aceste rapoarte oferă inclusiv mobile attribution. De asemenea, AppsFlyer estimează numărul de instalări din iOS (având în vedere setările de confidențialitate impuse de Apple), iar pentru Android scriam deja că face departajarea între sistemul Google și cel Huawei.
Raportul cu instalarea aplicațiilor mobile are dimensiunea Install App Store, disponibilă doar pentru aplicațiile de Android.
Odată aleasă, aceasta ne va segmenta numărul de aplicații instalate, în funcție de magazinul online. Cel mai important, ne interesează linia numită App Gallery, care se referă la aplicațiile instalate pe Huawei HarmonyOS.
Desigur, cifrele prezentate în acest articol sunt fictive!
În imaginea de mai sus, pot fi văzute toate aplicațiile instalate, atât pe Android cât și pe HarmonyOS. Ultimul rând ne arată câte dintre acestea sunt instalate din Huawei AppStore, restul fiind instalate pe Android, cel mai probabil din Google Play.
Așa cum se poate vedea în imaginea de deasupra articolului, AppsFlyer merge mai departe și ne arată câte dintre acestea sunt, de fapt, reinstalări. Există o perioadă prestabilită de 90 de zile de la instalare, în care utilizatorii pot să dezinstaleze și apoi să reinstaleze, lucru care se va vedea apoi în coloana numită Re-attributions.
Vedem în imaginea cu raportul că avem posibilitatea să adăugăm două dimensiuni la acest raport. În acest fel, putem să vedem magazinul de aplicații, împreună cu campania sau cu sursa de trafic. Pentru că AppsFlyer se poate integra cu principalele platforme de advertising din piață, vom putea avea în același tabel inclusiv afisările, click-urile, rata de click și numărul de instalări pentru fiecare dintre acestea.
Ce nu avem în AppsFlyer
Observăm că AppsFlyer Analytics ne oferă cifre detaliate despre instalarea aplicațiilor mobile pentru fiecare campanie.
Pe de altă parte, acest serviciu nu vine cu detalii despre utilizarea aplicațiilor în funcție de magazinul în care au fost instalate. Astfel, vom vedea statistici despre toate aplicațiile Android (fie ele din Google sau din Huawei).
În rapoartele despre activitatea utilizatorilor în aplicație, nu avem dimensiunea de App Store. Din păcate, aceasta nu apare nici la filtrele pe care le putem pune rapoartelor.
În concluzie, AppsFlyer Analytics este bun pentru marketing și pentru a vedea rapoarte privind instalarea aplicațiilor, dar este limitat atunci când vrem să vedem detalii despre ce se întâmplă în aplicații (cel puțin la comparația Google Android vs. Huawei HarmonyOS, care nu există în rapoarte).
În viitor, voi arăta cum puteți face acest lucru din alte servicii de analytics, inclusiv din Google Analytics 4 😉