În urmă cu câțiva ani, mă aflam la o conferință Google unde cei care creează Google Ads cereau feedback-ul clienților. La un moment dat, au întrebat clienții ce funcționalitate ar fi mai importantă pentru aceștia. Aceștia aveau de ales din câteva opțiuni, toate fiind foarte utile. Am văzut uimirea liderilor Google Ads atunci când au văzut că majoritatea celor prezenți au ales existența unui singur tag pentru toate produsele Google.

Așa a apărut în 2017 Global Site Tag, cum au numit atunci prima versiune de gtag.js. Recent, au anunțat a doua versiune a acestuia, care vine cu niște optimizări importante, despre care puteți citi mai jos.

Google Tag

În primul rând, au schimbat numele acestui pixel din Global Site Tag în Google Tag. Cred ca numele nou este mai potrivit și mai ușor de înțeles, fiind mai clar pentru clienții de Google Ads sau Google Analytics că este vorba de pixelul Google, după cum îi spune și numele actual.

În următoarea perioadă, cele două servicii pentru tagging unic de la Google vor funcționa în paralel. În setările conturilor noastre de Analytics sau de Ads vom vedea ce este nou, la secțiunea numită Google Tag, despre care voi scrie mai jos.

ID și destinație unice

Primul beneficiu major al Google Tag este că fiecare tag va peneficia de un ID unic, numit tag ID, dar și de o destinație unică, numită destination ID.

Tag ID este un identificator al fiecărui tag, așa cum îi spune și numele. Noutatea este că, din această versiune, va fi un singur ID, indiferent de numărul de servicii Google folosite.

Destination ID se referă la produsele Google care vor primi informații din noul tag. De obicei, ID-ul de aici va fi același cu Measurement ID-ul din data stream-ul web pentru Google Analytics. Pentru Google Ads, noul ID va fi același cu ID-ul de conversion tracking.

Fiecare destinație (destination ID) poate fi adăugată unui singur Google Tag. Dacă dorim să schimbăm tag-ul, ideal ar fi să ștergem destinația din vechiul tag și să o adăugăm în cel nou.

Configurarea Google Tag

Tag-urile din serviciile Google Analytics și Google Ads pot fi combinate într-un singur Google Tag. Putem seta împreună setările, care vor fi folosite în ambele servicii.

La începutul articolului puteți vedea pagina din care se poate configura Google Tag. Arată la fel și în Google Analytics, dar și în Google Ads. Majoritatea setărilor le cunoaștem deja, acestea fiind și până acum la setarea de web streams în Google Analytics 4. Un exemplu este cel cu excluderea traficului de la anumite IP-uri.

Trebuie avut grijă și la setarea Manage automatic event detection, care este aproape identică cu o altă setare din Google Analytics 4, numită Enhanced measurement. Dacă un anumit eveniment automat nu mai este colectat în rapoarte, verificați-le pe ambele 😉 Dacă totuși vreți să opriți trimiterea unui eveniment automat, o puteți face din setările de Enhanced measurement, pentru a nu afecta și alte destinații din Google Tag.

Concluzie

În acest moment, Google Tag funcționează cu Google Analytics și Google Ads, dar ne așteptăm ca alte produse să fie adăugate în perioada următoare (Firebase, Optimize și poate chiar Tag Manager).

Este o perioada în care Google Tag va funcționa în pararel cu Global Site Tag. Dacă vă era greu cu 2 versiuni de Google Analytics și 2 versiuni de Google Tag Manager, imaginați-vă ce se va întâmpla de acum.

Etichete: , , ,