Sunt câțiva ani buni de când giganții publicității online promit soluții fiabile pentru măsurarea conversiilor offline, mai exact măsurarea vizitelor în magazin făcute de către utilizatorii care anterior au văzut o reclamă. Nevoia este reală, mulți dintre advertiserii online oferind soluții omnichannel pentru potențialii lor clienți.
Dar soluțiile alese de Google Ads / Facebook Ads sunt costisitoare și durează foarte mult să fie implementate, presupunând maparea 3D a fiecărui loc în parte, așa că procesul se desfășoară greoi.
Google vine acum cu o alternativă – rapoartele Store Visits disponibile în Google Analytics. Acestea nu sunt la fel de precise precum metodele descrise mai sus, dar au avantajul că sunt disponibile imediat pentru toți cei care au afacerea pusă pe hartă.
Mai exact, pentru a beneficia de aceste rapoarte în Google Analytics, contul trebuie să fie legat de un cont de Google Ads în care sunt active conversiile de tip vizită în magazin. Pentru asta, contul de Ads trebuie să fie, la rândul său, legat de un cont Google My Business. Acesta este locul de unde se administrează profilul de Google Maps al companiei. Cum scriam mai sus, afacerea trebuie să fie pe hartă 🙂 Pentru început, conversiile Store Visits sunt disponibile doar pentru afacerile cu mai multe locații pe hartă și care folosesc extensiile de locații în reclame.
Rapoarte și Indicatori
Noile rapoarte se bazează pe doi indicatori noi în Google Analytics:
- Store Visits – Numărul celor care au accesat site-ul dintr-o reclamă și au vizitat o locație în următoarele 30 de zile; de notat fereastra de 30 de zile după click în care se măsoară conversiile, deci și numărul conversiilor poate crește în acest interval de timp; de reținut că e raportată data accesării site-ului, nu data la care a fost efectuată vizita în magazin
- Store Visit Rate – raportul dintre numărul vizitelor în magazin și numărul sesiunilor, în procente
În Google Analytics avem 3 rapoarte noi, dar pe un tipar care ne este familiar. Să le luăm pe rând:
- Overview – un rezumat pe baza celor 2 indicatori de mai sus
- Channels – vizitele în magazin pentru fiecare canal de achiziție; de notat că folosește Default Channel Grouping (canalele standard) și metoda de atribuire last non-direct click, adică cea folosită în majoritatea rapoartelor din Google Analytics, inclusiv în rapoartele despre Google Ads, o metodă care favorizează campaniile, pentru că exclude vizite cu trafic direct
- Locations – după nume, am putea crede că ne prezintă vizitele după locațiile afacerii, dar n-ar fi Google dacă n-ar complica lucrurile, așa că cineva s-a gândit să facă un raport cu același nume, dar în care să ne prezinte vizitele în funcție de locația vizitatorilor atunci când au accesat site-ul; desigur, putem compara datele din cele două rapoarte să vedem dacă apar diferențe, dar nu cred că este cea mai importantă utilizare a Store Visits încât să necesite un raport dedicat
De notat că noile rapoarte nu sunt disponibile imediat, ci poate dura până la 60 de zile după ce vă dați acceptul pentru activarea lor.
Store Visits & Cross Device
Observăm mai multe asemănări între rapoartele Store Visit, recent lansate, și rapoartele Cross Device, lansate anul trecut.
În
În al doilea rând, ambele seturi de rapoarte sunt disponibile în conturi doar după ce activăm Google Signals, adică după ce dăm dreptul Google să proceseze datele vizitatorilor la nivel de persoană, nu de device.
În al treilea rând, noile rapoarte din ambele seturi funcționează diferit de alte majoritatea rapoartelor din analytics. Dacă, de obicei, GA ne oferă datele pe care le are, chiar dacă nu sunt complete, în aceste rapoarte el ne oferă niște estimări statistice. Din același motiv, aceste rapoarte nu pot fi folosite împreună cu funcționalități bine-cunoscute din GAnalytics, precum segmentarea, customizarea rapoartelor, audiențe sau rapoartele de multi-channel funnels sau de atribuire.
Rapoartele bazate pe modelări statistice mă fac să mă gândesc dacă vor urma și altele pentru care Google va alege aceeași opțiune, mai ales că vedem că browserele blochează tot mai agresiv scripturile de tracking. Așadar, e posibil să ne obișnuim să vedem estimări în loc de cifre exacte, ceea ce va schimba modul în care trebuie analizate rapoartele din Google Analytics…