Google Search Console este aplicația prin care poți vedea informații despre statusul site-ului propriu în motorul de căutare Google, statistici pentru rezultatele neplătite și informații despre eventualele probleme care opresc site-ul de la apariția în rezultatele organice.
Instrumentul dedicat celor care administrează site-uri și-a schimbat numele în mai 2015, după ce anterior funcționase 10 ani cu numele Webmaster Tools. În 2011, rapoartele sale au fost integrate în Google Analytics.
Mai recent, a primit un redesign, la fel ca majoritatea produselor Google. Astfel, din 2018 când a aprăut designul nou și până luna aceasta, cele două au funcționat în paralel, mai ales că a durat mai mult până când versiunea nouă a primit toate funcționalitățile cu care ne obișnuiseră în cea veche.
Spre deosebire de Google Analytics, Search Console ne-a obișnuit să ne arate datele cu întârziere și incomplete. Lucrurile s-au schimbat săptămâna aceasta, când au anunțat actualizarea rapoartelor Search Performance din Search Console cu date recente.
Astfel, de câteva zile putem vedea în rapoarte informații pentru ziua anterioară, precum: afișări și click-uri în rezultatele organice din Google, filtrate după căutări, pagini din propriul site, țările din care s-au efectuat căutările, dispozitivele utilizatorilor (desktop / mobile) și formatele (precum AMP).
Este posibil ca rezultatele recente să nu fie tocmai exacte, dar este mai bine decât deloc. Uneori, datele mai pot fi actualizate în următoarele zile. Alte limitări sunt că nu avem date recente lprin API încă și nici în celelalte rapoarte din Search Console.