Doubleclick continuă să investească în măsurarea campaniilor de publicitate online. În vară semnalam că vor prelua indicatori din campaniile TV. Zilele acestea au anunțat o nouă inițiativă ce merită mai multă atenție: atribuirea conversiilor pe baza datelor.
Suita Doubleclick for Advertisers are de ceva timp o secțiune numită Reporting and Attribution. Pe atribuire au început cu un raport numit Exposure to Conversion, au continuat cu Multi-Channel Funnels și apoi cu Path to Conversion și Attribution Modeling, rapoarte ce ne sunt cunoscute din Google Analytics.
Cel mai nou pas este făcut împreună cu Adometry, companie pe care Google a achiziționat-o în 2014. Clienții Doubleclick vor avea la dispoziție un model de atribuire ce le va fi recomandat după analiza datelor timp de o săptămână. Noua funcționalitate se numește Data-Driven Attribution și este preferată față de alegerea unuia dintre modelele clasice (gândite pentru toți advertiserii) sau crearea manuală a unuia (metodă care de obicei va lua în considerare mai puțini factori).
Ar fi o greșeală să afirmăm că produsele și serviciile Adometry de atribuire a conversiilor în campanii online și offline sunt acum oferite gratuit clienților Doubleclick. Totuși, cei din urmă au acum la dispoziție un model de atribuire bazat pe analiza datelor proprii din campaniile rulate prin Doubleclick, ceea ce reprezintă un mare pas înainte pentru evaluarea campaniilor.