Luna trecută anunțam produsele cu care Yahoo! atacă zona de mobile. Ieri a fost rândul Google să își prezinte noutățile pentru mobile advertising și mobile analytics, la propria conferință pentru dezvoltatori (I/O 2015):
- App Install Analytics – măsurarea numărului de instalări provenite din campanii de publicitate nu este nouă în Google Analytics, dar era deficitară pe iOS; în cazul platformei de la Apple, au ajuns acum la 20 de rețele de publicitate de la care colectează informațiiâ
- Conversion Funnel – tot la capitolul App Install Analytics, pentru dezvoltatorii Android au apărut rapoarte noi (vezi foto) prin care pot vedea cum convertesc afișările din Play Store, împărțite după tipul de trafic (organic sau plătit)
- Player Analytics pentru Google Play Games – serviciul a fost lansat la începutul anului, iar acum primește rapoarte în care dezvoltatorii pot vedea segmentări în funcție de cât de implicați sunt jucătorii și locurile în care aceștia se blochează în jocuri, precum și alți indicatori noi
- A/B Testing în Google Play Store – imaginile și descrierile pot avea până la 4 versiuni care să fie testate în paralel chiar din interfața Google Play Developer Console. În primele teste, rata de conversie a crescut cu 30%
- Audience Builder Tool – un instrument AdMob lansat în martie și aflat încă în stadiu beta care permite segmentarea utilizatorilor unei aplicații; a fost actualizat să poată servi reclame doar pentru anumite segmente de utilizatori și să le ascundă altora
- AdMob Reservations – le permite dezvoltatorilor să își vândă singuri publicitate în aplicații (deci nu prin Google) și să administreze gratuit aceste campanii în sistemul AdMob
- Integrare între AdMob și Android Studio – un pas așteptat, după ce AdMob a fost integrat cu alte sisteme de acest gen
- Native Ads – AdMob a anunțat că până la finalul anului va servi și „reclame native”, adică acele reclame care se integrează perfect cu aplicațiile
Cu aceeași ocazie s-a anunțat că AdMob este integrat în 650.000 de aplicații. Spre comparație, Yahoo! are date din 600.000 de aplicații prin Flurry Analytics.
Anunțurile făcute de Google nu au surprins, dar să nu uităm că cei de acolo au avantajul Android în lupta cu celelalte platforme de mobile marketing.