Săptămâna aceasta a fost Google I/O 2012 – conferința dezvoltatorilor de aplicații pe platforme Google. Printre anunțurile făcute cu această ocazie a fost și unul legat de Google Analytics. Platforma de statistici web de la Google va fi îmbunătățită pe partea de măsurat aplicații mobile.

Rapoarte pentru aplicații mobile

Acestea vor avea un meniu propriu, cu secțiunile: App Overview, Acquisitions, Users, Engagement, Outcomes.

Rapoarte (și metrici) noi:

  • Utilizatori noi și utilizatori activi
  • Surse de trafic pentru Google Play (practic, cum ajung vizitatorii în pagina aplicației)
  • Numărul de utilizatori pe fiecare versiune de aplicație
  • Device-uri pe care e instalată aplicația
  • Comportamentul utilizatorilor (frecvența utilizării, loialitatea, durata sesiunii, afișări de ecrane pe sesiune etc.)
  • Engagement flow (vizual cu navigarea în aplicație, la fel cum e Visitors Flow pt site)
  • Numărul de blocări pt aplicație
  • Tranzacții și venituri din aplicație

 

Cu aceeași ocazie s-a lansat SDK 2.0 și s-a simplificat procesul de implementare. Noutățile vor fi disponibile treptat utilizatorilor.

Așa cum am scris și când au lansat modulul de social analytics, noutățile sunt în primul rând la modul de prezentare a informațiilor, poate și la simplificări în implementare. Mulți dintre metrici se puteau obține (e drept, după ceva eforturi) și până acum cu Google Analytics.

Aplicație Android pentru Google Analytics

Google Analytics și-a lansat, în sfârșit, aplicația proprie pentru device-uri Android.  Are 3 secțiuni: real-time, dashbard și alerts (automate și custom). Cu excepția real-time, celelalte secțiuni se pot personaliza cu metricii care contează pentru fiecare.

Aplicația este deja disponibilă în Google Play și poate fi instalată și pe versiuni mai vechi de Android.

Desigur, nu faci analiză cu ce îți oferă această aplicație, dar poți urmări un număr redus de indicatori care te interesează în mod special și poți depista live eventualele probleme ale site-ului.

Aplicația nu are widgets – pentru asta trebuie să folosim în continuare aplicații neoficiale. La aplicații neoficiale s-ar putea să apeleze în continuare și cei care au nevoie de alte informații au alte tipuri de grafice.

Alte noutăți în GA

  • Browser size nu va mai fi tool separat Google, ci parte din raportul In-Page Analysis din GA
  • Rapoartele tip Flow pot fi exportate și ele în format PDF
  • Alertele (personalizate) au widget care poate fi adăugat în dashboards
  • Indicatorul $Index este din nou disponibil
  • Funcție de copiat profilul. Copiază dintr-un profil în altul toate filtrele, obiectivele, utilizatorii, setările și segmentele avansate deja create

Am uitat ceva? 🙂