Pentru a înțelege mai bine cum funcționează Google Analytics și ce date ne oferă ar trebui să știm câte ceva despre cookie-urile pe care le setează.
Nume cookie | Durata de viață | Scopul |
__utma | 24 luni | stochează informațiile pentru identificarea domeniului și a vizitatorului |
__utmb | o sesiune | stochează informațiile pentru identificarea sesiunii |
__utmc | o sesiune | stochează informațiile pentru identificarea sesiunii, expiră după 30 de minute de inactivitate |
__utmk | o sesiune | utilizat pentru controlul calității datelor |
__utmv | 24 luni | stochează echichetele customizate (pentru a segmenta vizitatorii site-ului) |
__utmz | 6 luni | stochează variabilele campaniei (precum sursă, mediu, reclamă…) |
Bonus: __utmx – cookie setat atunci când este utilizat și Google Website Optimizer. Expiră după 2 ani.
Toate acestea sunt de tipul first-party cookie, ceea ce înseamnă că fiecare site care folosește Google Analytics va avea propriile cookies.