NumPy 2.0.0

NumPy este cel mai popular pachet pentru Python. Acesta se ocupă de calcule numerice, inclusiv pentru serii, matrice și vectori multidimensionali. Include funcții matematice, inclusiv algebră liniară, transformări sau generări aleatorii de numere. De altfel, numele său vine de la Numerical Python.

În data science, NumPy este unul dintre principalele pachete utilizate și a servit, în timp, la crearea altor pachete populare în zona de date, precum pandas sau Matplotlib. La finalul articolului, am inclus și un grafic cu cele mai populare pachete Python în analiza datelor, în funcție de apariția pe GitHub.

În urmă cu un an scriam că pandas a ajuns la versiunea 2.0.0, moment din care pandas nu s-a mai bazat pe NumPy. Zilele trecute, a apărut și versiunea 2.0.0 din NumPy. La fel ca și în cazul pandas, și pentru NumPy aceasta este cea mai mare actualizare de la apariția sa, despre care voi detalia în acest articol.

Citește tot articolul →

Etichete:

Containere în Looker Studio

Zilele trecute, Google Looker Studio a venit cu mai multe actualizări legate de vizualizarea datelor în grafice.

Noile funcționalități ne permit să grupăm datele (Group Others), să decidem pragurile care sunt afișate (Bin calculated field type), să personalizăm Data label prin mai multe opțiuni noi și chiar să ne alegem culoarea cu care apar barele în Timeline Chart după altă dimensiune decât cele prezente deja în grafic (Color by tooltip).

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Conversions vs. Key Events în Google Analytics 4

În urmă cu aproximativ 5 ani, se anunța Google Analytics Apps + Web, o versiune complet nouă de Google Analytics. Una dintre noutățile aduse în noul GA era faptul că obiectivele se numeau de acum Conversions, Google Analytics intrând astfel în hora celor mai multe instrumente de marketing digital, care folosesc aceeași terminologie.

Între timp, Google Analytics Apps + Web și-a schimbat numele în Google Analytics 4, iar o parte importantă dintre Conversions se vor numi Key events. Detaliile despre conversiile care se vor numi Key events, despre cele care rămân Conversions, dar și despre raportările noi, le voi prezenta în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Primary Channel Group în GA4

Google Analytics grupează categoriile de trafic achiziționat în canale. În articole mai vechi, am detaliat regulile în funcție de care sunt introduse sursele de trafic în canalele standard (Default Channel Group), atât în Universal Analytics, cât și în Google Analytics 4.

În urmă cu un an, Google Analytics 4 a persmis crearea de grupuri de canale personalizate (Custom Channel Group), pe lângă cel standard.

Pe lângă termenii de mai sus, Default Channel Group și Custom Channel Group, Google Analytics 4 a introdus recent și Primary Channel Group, pe care îl voi explica în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Protecții la tracking în Firefox 120

În urmă cu exact o săptămână, Mozilla a anunțat versiunea 120 din Firefox, care vine cu mai multe protecții la urmărirea utilizatorilor de către aplicații sau site-uri.

Am început anul scriind despre confidențialitatea utilizatorilor în Chrome. Recent, am scris și despre Android (Google Play vs. Huawei AppGallery), precum și despre limitarea măsurării campaniilor în Safari și iOS 17.

Astăzi voi detalia despre intensificarea măsurilor anti-tracking din Firefox 120.0, adică versiunea curentă din Firefox (actualizată automat și pentru utilizatorii mai vechi).

Citește tot articolul →

Etichete: ,