First-Party Mode pentru datele din Google Tag Manager

Google a început să le ceară utilizatorilor de Tag Manager să folosească o nouă modalitate de trimitere a datelor către Tag Manager, numită First-Party Mode. Aceasta este diferită de trimiterea clasică a datelor între site-uri (cross-site), precum și de procesarea datelor pe server în loc de browser (server-side).

First-Party Mode a apărut în stadiu beta anul trecut și permitea implementarea unui Google Tag prin Google Tag Manager, folosind doar resursele proprii ale site-ului.

Unul dintre avantaje este că scripturile care pot trimite date către alte site-uri, inclusiv Google, pot fi blocate. Din acest motiv, datele colectate cu ajutorul acestora pot fi denaturate.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Google Consent Mode

Google și-a anunțat clienții că, începând cu martie 2024, trebuie să implementeze în site-uri și aplicații modulul de consimțământ sau Consent Mode, în engleză.

Reglementările europene (despre care voi detalia mai jos) le interzic companiilor de tehnologie să proceseze date despre utilizatori fără acordul acestora. Ca un exemplu, Meta (compania care deține Facebook, Instagram și WhatsApp) a anunțat abonamente plătite la serviciile sale pentru utilizatorii care nu sunt de acord să își ofere informațiile către companie.

În schimb, Google le cere celor care folosesc Google Ads, Google Analytics sau Google Floodlight (necesar pentru Search Ads 360, Campaign Manager 360 sau Display & Video 360) să implementeze Consent Mode, prin care informațiile de compotament în aplicații și de conversie vor ajunge (oarecum) la Google, inclusiv pentru utilizatorii care nu și-au dat consimțământul în acest sens. Cu o soluție asemănătoare cu aceasta au venit și cei de la Microsoft pentru utilizarea Bing Ads și Clarity.

Avertismenul a apărut în ultimele luni în Google Ads, iar de câteva zile apare și în setările din Google Analytics, în pagina cu informațiile despre data stream:

Între timp, a apărut și versiunea 2 de la Google Consent Mode, care aduce câteva semnale noi, comparativ cu versiunea inițială, din 2020. Voi detalia în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Produsele Google Analytics în 2023

2023 a fost anul de cotitură, în care Google Analytics a renunțat la versiunea gratuită de Universal Analytics pentru majoritatea clienților. Același lucru se va întâmpla anul acesta și cu clienții premium de analytics.

Sunt 15 ani de când fac rezumate anuale cu cele mai importante modificări aduse de Google Analytics, precum și de alte produse oferite de Google în suita de analytics.

Puteți găsi versiunile anterioare aici: 2022, 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009. În 2023, am scris 35 de articole pe blog cu noutățile aduse de produse de analytics. Găsiți mai jos cele mai importante noutăți aduse la produsele Google.

Citește tot articolul →

Google Tag în Google Tag Manager

În urmă cu un an, scriam despre apariția Google Tag, un serviciu care funcționează cu Google Analytics și Google Ads, care vine să înlocuiască mai vechiul Google Site Tag. Estimam atunci că acesta va funcționa și cu alte servicii de la Google.

Zilele acestea, Google Tag a fost integrat în Tag Manager. Acest lucru schimbă și configurarea tag-urilor de Google Analytics 4, inclusiv a celor setate anterior în GTM!

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Google Analytics 4 pe pagini AMP

Google continua să vină cu actualizări fix înainte de a închide versiunile mai vechi de Google Analytics. Pe 1 iulie 2023, Google Analytics 4 va rămâne singura versiune gratuită de GA care va mai colecta date.

Veștile bune sunt pentru cei care folosesc pagini web mobile. AMP înseamnă Accelerated Mobile Pages și reprezintă un framework HTML open source, lansat de Google în 2015. Din 2019, AMP a trecut la modelul open gouvernance și este în subordinea organizației OpenJS Foundation.

Chiar dacă Google nu se mai ocupă direct de dezvoltarea AMP, cea mai nouă versiune de analytics a anunțat zilele acestea că va măsura și acest tip de pagini.

Tot luna aceasta, Google Analytics 4 a adus funcționalități noi la crearea de audiențe, la conectorul care duce datele în Data Studio / Looker Studio și a integrat AdSense.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,