Google continua să vină cu actualizări fix înainte de a închide versiunile mai vechi de Google Analytics. Pe 1 iulie 2023, Google Analytics 4 va rămâne singura versiune gratuită de GA care va mai colecta date.

Veștile bune sunt pentru cei care folosesc pagini web mobile. AMP înseamnă Accelerated Mobile Pages și reprezintă un framework HTML open source, lansat de Google în 2015. Din 2019, AMP a trecut la modelul open gouvernance și este în subordinea organizației OpenJS Foundation.

Chiar dacă Google nu se mai ocupă direct de dezvoltarea AMP, cea mai nouă versiune de analytics a anunțat zilele acestea că va măsura și acest tip de pagini.

Tot luna aceasta, Google Analytics 4 a adus funcționalități noi la crearea de audiențe, la conectorul care duce datele în Data Studio / Looker Studio și a integrat AdSense.

Capabilități GA4 în AMP

AMP este un framework de bază de HTML, adică limitează funcționalitățile la cele care se încarcă foarte repede și pe conexiuni mai slabe la internet.

La fel se întâmplă și cu Google Analytics 4, care are mai puține capabilități pe pagini AMP decât pe celelalte tipuri de pagini. Acestea sunt:

  • Date despre pagini: domeniu, URL, titlul paginii
  • Date despre utilizatori: ID client, fus orar
  • Date despre navigare: sursa de trafic, ID unic pentru vizualizare pagini
  • Date despre browser: rezoluția, user agent
  • Date despre interacțiuni: dimensiunea din pagină afișată în ecran
  • Date despre evenimente (events)

Limitele GA4 pentru AMP

Cele mai importante limite pe care le avem atunci când măsurăm pagini AMP cu ultima versiune de Google Analytics sunt:

  • evenimentele de ecommerce
  • Google Signals
  • Enhanced Conversions
  • Consent Mode

Așadar, putem utiliza Google Analytics pe pagini de conținut, dar nu și pe magazine online. Cel puțin în acest moment, putem vedea informații de bază precum afișări, sesiuni sau unici pentru site și pentru paginile sale, dar cam atât.

Google Tag Manager

O altă limitare ține de GTM, care nu are în acest moment un tag predefinit pentru Google Analytics 4. Mă aștept să apară în perioada următoare, acum că GA4 a anunțat suportul

Persoanele mai experimentate în GTM pot să își creeze propriile tag-uri pe baza unui tag pe bază de imagine din Tag Manager.

La Image URL, acestea trebuie să pună următoarea adresă:

https://region1.google-analytics.com/g/collect?v=2&ds=GTM-AMP&_p=${pageViewId}&cid=${clientId}&ul=${browserLanguage}&sr=${screenWidth}x${screenHeight}&_s=${requestCount}&sid=${sid}&sct=${sct}&seg=${seg}&dl=${sourceUrl}&dr=${documentReferrer}&dt=${title}&uua=${uaa}&uab=${uab}&uua=${uaa}&uafvl=${uafvl}&uamb=${uamb}&uam=${uam}&uap=${uap}&uapv=${uapv}&uaw=${uaw}&${is_session_start}=1&${is_first_visit}=1 

Din păcate, acest URL va trebui personalizat cu fiecare eveniment pe care îl trimiteți, inclusiv pentru page_view.

Așadar, în acest moment pare foarte complicat să folosim Google Analytics 4 prin Google Tag Manager pe pagini AMP.

Vedem eforturi din partea Google să integreze Google Analytics 4 cu alte servicii. Sunt convins că aceste eforturi vor continua și după ce GA4 rămâne singura versiune de analytics pe care o vor oferi, mai ales că este o versiune din care încă lipsesc rapoarte, dimensiuni și metrice pe care le aveam în versiunile trecute de Google Analytics.

Etichete: , , , ,