Anul acesta nu am scris despre noutățile din Google Data Studio, așa că m-am întrebat care ar fi cea mai importantă dintre acestea. Să alegi una singură este dificil, pentru că echipa de acolo anunță noi actualizări aproape în fiecare săptămână.
Așa cum puteți vedea din titlu, am ales să discut despre publicarea rapoartelor, dar tot aici voi discuta și despre sursele de date. Sunt mai multe actualizări despre versiunea rapoartelor pe care le voi lua pe rând. Acestea sunt pentru că sunt importante pentru cei care fac rapoarte. O să vedeți de ce cred eu că este poate cea mai mare actualizare din ultimul timp.
Versiunea rapoartelor și surselor de date
Inițial, Google a făcut un lucru util și a introdus versiunea la care se află un document, adică sursele de date și raportul în sine. Nu trebuie decât să te duci la See version history și să descoperi toate versiunile prin care ai trecut.
În Data Studio poți alege să vezi o versiune anterioară, adică să te întorci la ea, dar și să o ștergi, în cazul în care nu este nevoie de aceasta. Data Studio generează rapoarte cu fiecare versiune în care s-a făcut cea mai mică schimbare, așa că poate fi de înțeles de ce unele dintre acestea pot fi șterse. Această actualizare între versiuni m-a dus cu gândul la Tag Manager, deși modul de prezentare este diferit (la Data Studio, este vizual).
În privința surselor de trafic, putem să le vedem pe cele existente în Manage Data Source, de unde avem și câteva opțiuni precum numărul graficelor care le folosesc deja, statusul și câteva opțiuni precum editare, duplicare, ștergere sau adăugarea unei surse de date în documente diferite.
Nume pentru versiuni
Versiunile de rapoarte, așa cum arătau la un moment dat, au primit ocazia de a primi nume. Altfel spus, decât să marcheze singur fiecare versiune cu o dată și o oră, ai posibilitatea să le denumești pe cele mai importante.
Este important pentru că aceasta vine și cu opțiunea de a arăta numai versiunile cu nume date de autori, deci ulterior se poate căuta doar în acestea pentru a ajunge la cele mai importante versiuni ale unui raport.
Denumirea se dă pentru raport în general, adică atât pentru nume, cât și pentru sursele de trafic vizibile în acesta la momentul respectiv.
Din opțiunile pe care le avem aici, avem crearea de versiuni noi pentru raport (Name current version), redenumește o versiune anterioară (din lista celor afișate anterior), șterge numele (revenire la versiunea anterioară), revenire la denumirea primită automat, anularea versiunii actuale sau chiar ștergere a versiunii, dar ultima variantă este finală!
Versiunea publicată vs. versiunea în lucru
Este o altă actualizare utilă la publicarea rapoartelor. De regulă, facem rapoarte care sunt utilizate de mai mulți oameni din organizație, motiv pentru care este normal sa avem o versiune curentă, pe care ceilalți să o poată utiliza. În același timp, este obișnuit să lucrăm la o versiune viitoare, care între timp este o ciornă. Când ultima versiune este disponibilă pentru toată lumea, o putem atunci publica pentru fiecare utilizator al raportului.
Autorii documentului vor avea la dispoziție să treacă între cele două versiuni, publicată și cea în lucru, așa cum se poate vedea în imaginea de deasupra articolului.
Funcționalitățile de mai sus nu sunt foarte importante pentru o persoană care vizualizează un raport, dar sunt utile pentru cei care lucrează la creat noi rapoarte, în special în organizații în care se creează mereu versiuni noi pentru același document. În anumite cazuri, pot fi utile și pentru utilizatorii de rapoarte, de exemplu când are loc o modificare la o anumită sursă de date, lucru care se întâmplă mai des decât credem.