Nu a trecut mult de când am scris despre triggerele de tipul Form Submission, că în Google Tag Manager a apărut un nou tip de trigger, numit Trigger Group. Cu ajutorul acestuia se pot pune reguli precum declanșarea unui tag numai după ce sunt îndeplinite condițiile din mai multe triggere. Dar noul tip de trigger aduce mult mai mult, pentru că introduce un nou mod de lucru în Tag Manager.
Lucrul cu mai mult de un Trigger
Așadar, acum avem posibilitatea să creăm un trigger care depinde de alte triggere. În practică, asta înseamnă că putem pune mai multe condiții înainte de o acțiune. De exemplu, putem seta ca un event
să fie trimis spre analytics doar după ce a fost pornit un video și s-a completat un formular și s-a petrecut un anumit timp… toate în aceeași pagină.
Este util de știut că într-un astfel de grup putem adăuga același trigger de mai multe ori, asta înseamnă că triggerul va trebui declanșat de tot atâtea ori. Putem folosi acest lucru atunci când vrem ca utilizatorul să efectueze în mod repetat un anumit tip de acțiuni.
Știm că putem deja să creăm un trigger care să se declanșeze când întâlnește o anumită valoare într-o variabilă. Pentru că acum putem verifica de mai multe ori variabila (prin mai multe triggere), avem posibilitatea de a condiționa după mai multe valori ale aceleiași variabile, pentru variabilele care sunt setate să își schimbe valoarea în funcție de alte lucruri. Acest lucru oferă o mulțime de posibilități noi în Google Tag Manager!
De notat că ordinea triggerelor dintr-un astfel de grup nu contează. Acest grup își va crea și un obiect al său în data layer, gtm.triggerGroup
, dar care nu oferă prea multe informații în versiunea actuală.
Utilizarea pentru GDPR
Dacă posibilitățile tehnice descrise mai sus ne dau de gândit la noi moduri pentru colectarea datelor în scopul analizei ulterioare, sunt și câteva aplicări imediate. Știm că de când cu GDPR trebuie să cerem acordul utilizatorilor pentru tracking.
Acest lucru devine simplu de implementat cu Trigger Groups. Pe lângă triggerul obișnuit, acum e simplu să adăugăm în tag-uri și triggerul care se declanșează după ce acordul a fost dat (totuși, atenție aici în cazul în care nu cereți acordul la fiecare vizită!).
Ce urmează după Trigger Groups
Cred că putem spune că acesta este primul tip de trigger în care putem folosi elemente logice. Probabil că în Google Tag Manager vor se vor lansa și altele la fel sau mai complexe, care să mute condițiile logice din programare (acum pot fi în GTM într-un tag sau în data layer) spre simpla lor setare în triggers.