În Google Analytics a apărut recent o nouă dimensiune, numită Browser Size (sau Dimensiune de Browser, pentru cei cu interfața în limba română). Google a mai avut un serviciu cu același nume, bazat pe In-Page Analytics, dar cum spuneam, de data aceasta este vorba de o dimensiune disponibilă în rapoartele din GAnalytics.

Primul lucru care trebuie știut este că Browser Size este o dimensiune diferită de Screen Resolution. Dacă până acum aveam informații despre dimensiunea totală a ecranului vizitatorilor în Screen Resolution, în Broser Size putem vedea exact rezoluția la care este încărcat site-ul în browser. Sunt informații foarte utile pentru UX. Iată câteva exemple cu diferențele între cele două dimensiuni:

screen-vs-browser

Datele sunt rotunjite de analytics la 10 pixeli, pentru a nu putea ajunge la un număr infinit de valori (de aceea toate se termină cu 0).

Despre noul Browser Size încă nu am găsit informații în documentația Google Analytics, iar pe forumul produsului cineva afirma că este măsurată rezoluția cu care este începută vizita (în caz că se schimbă în timpul vizitei). Probabil tot din cauză că este o funcționalitate nouă, nu este disponbilă în toate rapoartele, dar mă aștept ca acest lucru să fie rezolvat într-un timp scurt.

Detectarea Spamului cu Browser Size

Pe lângă utilitatea evidentă pentru UX, noua dimensiune poate fi folosită și pentru a filtra vizitele spam din analytics. Una dintre fraudele des întâlnite în publicitatea online și în special în afiliere se bazează pe deschiderea unor mici ferestre în browsere, cu dimensiuni precum 1×1. Pe lângă acestea, mai avem și spamul apărut de la universal analytics (care permite trimiterea de date către analytics, lucru speculat de spammeri).

Astfel de vizite pot fi detectate în analytics căutând după Browser size care începe cu 0x, care se termină cu x0 sau care lipsește (not set). Am testat pe diverse site-uri și am găsit în acest mod vizite frauduloase, care la Screen Resolution au valori normale, deci noua dimensiune este de ajutor pentru a le detecta.

segment-spam

Desigur, această soluție nu este una perfectă, fraudele pe internet fiind foarte variate, dar momentan este mai eficientă decât altele încercate prin analytics. Sunt curios să aflu ce rezultate a dat pentru voi această metodă.

Etichete: , , , , , ,