Retargeting.biz este o soluție românească de comunicare personalizată pentru magazinele online. I-am cunoscut pe Andrei (PM) și Cristina (PR & Marketing Manager) din echipa Retargeting la ultima întâlnire Lumea SEO PPC, când m-au invitat la biroul lor să îmi prezinte produsul. Iată ce am aflat!
Comunicarea cu vizitatorii are loc prin doua canale:
- Live: mesaje afisate pe site sub forma de pop up pentru vizitatorii noi (pentru care nu există un istoric)
- Email: emailuri personalizate trimise către vizitatorii pe care îi are deja în baza de date
Nu există mesaje generale, trimise către toți vizitatorii. Fiecare mesaj este 100% personalizat și reprezinta un raspuns la actiunile în site ale unui vizitator.
Acțiunile în site
Iata cateva dintre triggerele care pot duce la trimiterea unui mesaj:
- Abandonarea coșului de cumpărături: la nivel global, aproximativ 70% dintre vizitatorii care adaugă produse în coș părăsesc site-ul fără să finalizeze comanda. Retargeting monitorizează coșurile abandonate și le trimite clientilor un mesaj de tipul: Salut! Ai lăsat produse în coșul tău de cumpărături. Dacă finalizezi acum comanda ai 10% discount!
- Browsing de produse: au vizitat pagini de produse, după care au părăsit site-ul; tool-ul analizează comportamentul consumatorului pe site realizând un scoring pentru fiecare pagină de produs vizitată, după care îi trimite un email cu Top 3 produse cu cea mai mare șansă de achizitie dintre cele pe care le-a analizat, alaturi de un mesaj prcum: Salut! Acum ai cele mai potrivite produse pentru tine la un super preț! Dacă plasezi comanda în următoarele 24 h ai discount 10%!
- Bounce: de regulă, vizitatorii care părăsesc site-ul imediat sunt pierduți, dar și aici un mesaj la timpul potrivit îi poate convinge să revină și să cumpere. În acest caz este trimis un email cu cele mai vândute produse de pe site alături de un mesaj special. De exemplu: Salut! E păcat să pleci cu mâna goală! Bucură-te de 10% discount pentru orice comandă plasată în următoarele 24 h. Iată care sunt produsele preferate de către clienții noștri!
Retargeting lucrează în permanență la noi triggere. Iată-le pe cele care vor fi lansate în perioada imediat următoare, odată cu versiunea a treia a serviciului:
- Product of Interest: acesta estre triggerul care va inlocui Browse Behaviour. Dacă una dintre paginile de produs se detașează la scoring de celelalte produse, vizitatorul va primi un email cu o ofertă specială doar pentru produsul ales
- Inactivity: Dacă ai clienți în baza de date care nu ți-au mai vizitat site-ul de foarte mult timp, acest trigger te ajută să îi aduci înapoi. Retargeting le va trimite, după o perioadă setată de tine, un email care-i anunță despre noile produse de pe site-ul tău și de un discount valabil doar pentru ei, pentru comenzile plasate într-un anumit interval, stabilit de tine
- Cross Sell: acest trigger te ajută să vinzi mai mult clienților tăi, trimițându-le un mesaj cu produsele conexe primei achizitii, precum: Ai cumparat un laptop? Iată o pereche de căști care s-ar potrivi perfect!
- Happy Birthday: un mesaj special care se poate trimite de ziua clientului; poate include urări și o reducere la o comandă în acea zi
Pentru mesajele pe email există și alte opțiuni, precum multitesting (testarea componentelor fiecarui email, oferind rezultate pentru fiecare variantă) și perioada de timp dintre acțiunea în site și trimiterea mail-ului. Fluxul de comunicare cu vizitatorul după o anumită acțiune poate fi, în ordine: email, reminder email și apoi SMS.
Implementarea
Pentru a funcționa, retargeting.biz are nevoie de coduri javascript în paginile magazinului online. Acestea sunt asemănătoare codurilor pentru campanii media de remarketing/retargeting dinamic, trimițând numele și detaliile produselor vizualizate.
Retargeting.biz a creat deja pluginuri pentru cele mai cunoscute platforme de ecommerce (Magento, Shopify, PrestaShop, OpenCart, WooCommerce, WPCommerce). Pentru acestea, implementarea durează doar câteva minute. Pentru magazine online create pe alte platforme, se va face o implementare customizată.
Plata la performanță
Am lăsat pentru final cea mai importantă informație. Începând din versiunea a treia, clienții vor avea și posibilitatea să plătească serviciile retargeting.biz pe bază de comision din vânzările extra generate de acest soft.
Spre deosebire de alte platforme care se laudă cu plata bazată pe performanță, retargeting.biz va lua comision doar din vânzările noi, generate în aceeași sesiune. Iată că se poate!
Clienții pot vedea în cont statistici legate de performanță, precum și statistici despre mesajele trimise, asemănătoare celor din platformele de email marketing.
Retargeting.biz ar trebui folosit de toate magazinele online care încă nu dispun de o soluție pentru mesaje personalizate.