De cele mai multe ori se vorbește despre analytics în contexul optimizării campaniilor de publicitate sau a câte unei pagini web. Este ignorată o parte foarte importantă: analytics pentru dezvoltarea produsului.

Iată 7 pași la care să folosești analytics în product management:

Validarea ideii

Prin analytics se mută discuția despre un nou produs de la o cafea sau o bere la o dezbatere bazată pe date. Un product manager este însărcinat să valideze ideea înainte de a începe construcția produsului. Acest pas poate evita multe probleme viitoare. Trebuie validate cererea din piață, target-ul, problema și nevoile clienților, pentru ca în final să validezi produsul sau soluția.

costructie

În acest proces se folosesc instrumente bine-cunoscute în analytics, precum Google Trends, competitive intelligence, studii de piață și instrumente pentru monitorizare online.

Testarea funcționalităților cheie

Această testare va descoperi ce își doresc clienții și cum stă competiția, după care va testa fiecare ipoteză. Testarea inițială se face pe grupuri mici și fără a intra în detalii despre cum va fi implementată fiecare funcționalitate. De regulă, se referă la prima versiune a produsului.

Stabilirea KPI-lor de business

Am scris-o și în alte articole, analytics-ul trebuie să fie legătura între tehnologie și business. E important ca imediat ce ai stabilit ce produs vei avea să trasezi și indicatorii de performanță, după care să stabilești metricii prin care îi vei măsura exact.

Key Performance Indicators sunt utili și în relația cu managementul sau cu investitorii.

Marketing

Brandul, poziționarea și prețul produsului trebuie stabilite și ele înainte de lansare. Cu riscul repetiției, și aceste decizii sunt luate tot prin testare, pe baza datelor. Marketingul de produs se bazează pe date mai mult decât alte discipline înrudite.

Roadmap

După lansarea unui produs trebuie să te întrebi daca totul merge conform planului, ce le place și ce nu le place utilizatorilor la el, iar pe parcursul dezvoltării sale să întrebi mereu cum îl poți îmbunătăți.

Prin analiza feedback-ului și a oportunităților create se stabilește sau se îmbunătățește roadmap-ul produsului pe termen mediu și lung.

Extinderea pe noi piețe, pe verticală sau orizontală. presupune de fiecare dată repetarea procesului de validare și testare.

Personalizare

Personalizarea este o funcționalitate importantă pentru cele mai multe produse de astăzi. Primul pas pentru aceasta este analiza datelor pentru a descoperi particularități, preferințe pattern-uri, iar în ultimă fază, cum să fie acestea afișate în interfață.

Experimentarea și testarea continuă

Spre deosebire de testarea ideii și funcționalităților, în acest caz se testează fiecare detaliu, se optimizează și se stabilesc următorii pași. Este asemănătoare sau chiar similară cu testarea paginilor web. Experimentarea are scopul să facă produsul mai bun.

Analytics aduce plus valoare în toți pașii importanți din dezolvarea unui produs, de aceea acest skill care nu trebuie să lipsească din echipele de product management.

 

Sursă foto

Etichete: , , ,