Așa cum ne-a obișnuit, Google Analytics anunță des update-uri la produs. Am strâns în acest articol noutățile de luna aceasta. Nu sunt puține, mai ales că e luna în care a avut loc Google I/O.
- Procesul de setare Goals (obiective) a fost simplificat. De asemenea, au fost introduse template-uri, au apărut Goals legate de Ecommerce (de exemplu, iau automat valoarea tranzacției ecommerce) și a apărut posibilitatea de a verifica un obiectiv înainte de adăugarea sa. Ultimul pas mi se pare cel mai important pentru că știi de la început dacă ai greșit undeva și corectezi pe loc, nu mai pierzi date în timpul până ai fi observat că ceva nu este în regulă
- Tot la capitolul Goals, raportul Goals Overview a fost îmbunătățit pentru a face comparații între evoluția diferitelor obiective (comparație cu alt obiectiv sau cu altă perioadă de timp)
- Google Analytics Premium va fi integrat cu Google BigQuery. Primul oferă date complete (fără sampling), iar cel de-al doilea procesează seturi foarte mari de date, deci integrarea era firească
- În urmă cu un an, la conferința anuală a dezvoltatorilor Google (Google I/O), s-a lansat GA pentru aplicații mobile. La ediția de anul acesta a evenimentului s-a anunțat integrarea mobile app analytics cu Google Play, astfel că dezvoltatorii pot vedea chiar în contul de Google Play statisticile, împreună cu alte date pe care aceștia le urmăresc
- 19 filtre noi pentru profile. Cu ajutorul acestora, se pot defini mai ușor profile pe diverse criterii. Filtrele noi sunt: Is a mobile device, Is a tablet, Mobile brand name, Mobile model name, Mobile marketing name, Mobile pointing method, Mobile has QWERTY keyboard?, Mobile is NFC supported?, Mobile has cellular radio?, Mobile has wifi?, Social network, Social action, Social action target, Hit type, Internal search term, Internal search type, Browser size, IP version și Local currency code
- Conversii real-time. A apărut un raport care arată ce tranzacții și obiective au loc pe site în acel moment. GA a făcut mai multe update-uri la rapoartele real-time în ultimul timp și cred că va continua să aducă mai multe date în timp real
- Cine petrece mult timp în GA a observat, din nou, o serie de multe update-uri mici la interfață, cel mai vizibil fiind cel la prezentarea tabelelor din rapoarte. Interfața este un aspect care a preocupat foarte mult GAnalytics în ultimii 2 ani și, la fel ca la rapoartele real-time, cred că vom mai vedea update-uri aici în viitorul apropiat
PS: a mai observat cineva că Google Analytics a învățat, în sfârșit, moneda românească? 🙂
1 Comment