Săptămâna aceasta, Google a anunțat lansarea propriului Tag Manager. Fiecare suită serioasă de analytics conține și un tag manager. Cu ce vine nou Google? Ca de obicei, produsul său este gratuit.
Ce este un tag manager?
De fiecare data când apelăm la un nou instrument de analytics, conversion tracking, publicitate comportamentală și nu numai avem de instalat tag-uri (linii de cod suplimentare) în paginile site-ului. În unele cazuri, numărul tag-urilor ajunge să fie ridicat și dificil de gestionat, iar când ele sunt implementate de altcineva acest lucru poate dura. Un tag manager este un container pentru toate aceste tag-uri.
Astfel, adaugi un singur tag în site, cel de la tag manager, după care faci toate celelalte modificări la tag-uri din interfață.
Google Tag Manager
Să vedem ce aduce produsul de la Google:
- cod asincron, pentru a nu afecta încărcarea paginilor
- permisiuni pt utilizatori și accesarea din conturi multiple (necesar pt agenții sau echipe mari)
- tag-uri existente de la care să pornești setarea, pe lângă cele customizate
- instrumente pentru prevenirea erorilor (Preview mode, Debug console, Version history)
- colectarea și gestinarea de date dinamice prin Macros (date diverse), Events (click-uri, asemănător cu Event Tracking din Google Analytics, Rules (pentru a adăuga tag-uri doar în unele pagini ale site-urilor)
- crearea de containere diferite în același cont
După cum se poate vedea, există câteva tipuri de tag-uri predefinite, majoritatea pentru servicii Google, dar și alți furnizori de servicii care necesită instalarea de tag-uri se pot înscrie în program. Mă aștept ca în curând va fi integrat cu toate serviciile majore internaționale. Așa cum sună anunțul Google, marketingul digital a devenit mai simplu. Adaug eu, a devenit mai simplu și pentru cei fără bugete mari care aveau și până acum o astfel de soluție de la un concurent Google 🙂
2 Comments