Dacă vrei să obții cele mai bune informații web trebuie să planifici procesul de web analytics, la fel ca orice altă activitate a organizației. Iată câțiva pași care te vor ajuta să faci acest lucru:
Obiectivele în primul rând
Există o mulțime de tehnici și instrumente care pot fi folosite pentru a obține cele mai bune informații web. Nu ai de unde să știi care sunt cele mai potrivite dacă nu știi ce vrei să măsori. Nici să schimbi arbitrii în timpul jocului nu este deloc indicat. Așadar, stabilește obiectivele înainte de a da drumul motorașelor. Doar după ce ai obiectivele clare pentru afacerea online poți să alegi instrumente, servicii etc.
Echipa câștigătoare
Fără o echipă care să se ocupe de web analytics totul este în zadar. Într-o situație ideală, din această echipă ar face parte o persoană tehnică și una care să analizeze datele și să propună acțiuni pentru optimizare. În orice caz, în organizație ar trebui să fie cel puțin o persoană dedicată activităților de web analytics. Alt aspect crucial este existența unei persoane care să aibă puterea decizională pentru a duce la îndeplinire acțiunile pentru optimizare.
La treabă!
Avem obiective, instrumente, echipă. OK, dar… cum procedăm? De regulă, etapele sunt Măsurare – Raportare – Analiză – Optimizare. Apoi ciclul este reluat iar și iar. Cele 4 etape merită articole separate, dar trebuie să subliniez încă de acum că raportarea nu se referă doar la extragerea datelor din soluțiile de web analytics, ci și la prezentarea lor astfel încât să fie utile și pentru persoanele mai puțin familiarizate cu web-ul.
Aceștia sunt pilonii principali în susținerea unor activități sustenabile de web analytics.